Elég sok oldalon látom azt a megoldást, hogy a címlapon egy kiválasztási lehetőség van csak: döntsd el, kihez tartozol, és oda lépj be. Például "magánszemélyeknek", "cégeknek". Vagy "továbbtanulóknak", "hallgatóknak", "oktatóknak".
Az ilyen megoldás általában azért készül el, mert nincs eldöntve, kinek is szól a weblap elsősorban. És mivel nem születik döntés, ezért megpróbál mindenkinek szólni. De ez nem jó. Az ilyen címlap ugyanis nem szól senkinek. Rossz megoldás, ha azonnal döntési helyzetbe állítjuk a látogatóinkat! Egyrészt minimum egy plusz kattintásra kerül mindenki az értékes tartalomtól, másrészt vannak esetek, amikor még az is probléma, hogy én vajon hova tartozom?
Hogy mi a megoldás? Nekünk kell dönteni, nem a látogatónak. El kell dönteni, kik is a fő célcsoportunk, és a címlapot nekik kell elkészíteni. A többi célcsoportnak pedig ezen a címlapon keresztül kell továbblépést biztosítani egy-egy gombbal vagy menüponttal. Így egyrészt a fő célcsoportunknak javul az elérése (azonnal kapnak információt), másrészt a címlapon lesz egy pár olyan infó, ami mindenkinek érdekes.
Mai tippünk tehát: ne csinálj olyan címlapot, ahol csak célcsoport kiválasztás történik!
Utolsó kommentek