Amikor a kilencvenes éve első felében megjelentek a kiadványszerkesztő programok (élükön a CorelDRAW!-val), hirtelen mindenki elkezdett érteni a szórólap készítéshez. Születtek is sorban az ocsmányabbnál ocsmányabb, áttekinthetetlen, olvashatatlan vackok. Sokat lehet tanulni ezekből, pontosan mutatja, milyen hibákat lehet elkövetni kiadványszerkesztéskor.
Ugyanezek a hibák aztán rá tíz évvel megjelentek a weblapokon is, és a mai napig bele-bele futok ilyenekbe. Az egyik ilyen tipikus hiba a betűtípusok kezelése: sok félét használnak és ezernyi méretben.
Attól, hogy valamit meg lehet csinálni, még nem kötelező azt meg is csinálni... Igen, lehet kiemelni a szöveg közben azzal, ha egy-egy szót nagyobb betűméretre formázunk, de az csúnya lesz. Megtöri a szöveget.
Lehet használni többféle betűtípust is, de ugyanúgy zavaróvá fog válni, és nehezíti a szöveg elolvasását. Akkor használjunk csak más méretet illetve más betűtípust, ha azt logikailag máshova használjuk. A hosszú szövegek legyenek egyformák. A címek legyenek egyformák. Csak a főcímek legyenek nagyobbak, mint a többi cím, de azok is egységesen nagyobbak.
A mai tippünk tehát: ne használjunk a weblapon fölöslegesen sok betűtípust és betűméretet!
Utolsó kommentek