Weboldal komplex fejlesztésénél szokott felmerülni, hogy valakinek el kellene készíteni a szöveget is, ami meg fog jelenni. De ki írja a szöveget? Sok esetben látom, hogy a megrendelő szeretne minél kevesebbet foglalkozni a feladattal. Nem arról van szó, hogy nem érdekli a weblap, hanem arról, hogy annyi más feladatuk van, hogy nincs idejük ezzel foglalkozni. (Volt, amikor az ügyfél konkrétan 10 hónapig ült a szövegen...)
Ilyenkor jön a feladat: kell szövegírás is. De mi várható el egy külsős szövegírótól? Mennyi munkát jelent ez a cég részéről?
Az a helyzet, hogy a cég munkaidő ráfordítás nélkül nem úszhatja meg a feladatot. Valahogyan ugyanis át kell adni azokat az alap információkat, amelyek a szöveg megírásához kellenek. Ez - tapasztalatom szerint - nemcsak annyit jelent, hogy átad a cég egy csomó sales doksit. Ez így nem elég. Kell konzultáció, kell valami olyan párbeszéd, amikor a szövegíró közvetlenül egyeztetni tud az ügyféllel. Kellhet egy-két interjú, kellhet néhány konzultáció.
Ennyi időt mindenképpen rá kell szánni.
Mai tippünk tehát: bátran használj a weboldalhoz külső szövegírót, de ne feledd, akkor is lesz vele munkád!
Utolsó kommentek