Nem szeretem magyarra fordítani a "title" szót, mert valójában ez egy html elem a weboldal kódjában. A title mezőbe írt szöveg a lapunk címe, és mint ilyen, kiemelt szerepe van, több szempontból is.
Nézzük, hol számít, mi jelenik meg a title-ben!
- Ez látszik a böngészőben, amikor a sok nyitva lévő ablak között nézegetjük, melyiken mi van.
- Ha lementjük a lapot a könyvjelzők közé, ott is az ide írt szöveg jelenik meg.
- Ha a Google listázza a lapunkat a találatok közt, akkor ez jelenik meg, mint a konkrét találat címe.
- Az ide írt kulcsszavakat a Google "fontosnak" tartja, vagyis segít a keresőoptimalizálásban.
Ennek megfelelően akkor jó a title, ha a marketing és a keresőoptimalizálás elvárásainak is megfelel. Mindkettőnek. Vagyis nem elég kulcsszavakat halmozni benne, meg is kell írni a szöveget. És még egy fontos elvárás: legyen egyedi. Minden oldalon más-más, nem szabad ismételni.
A mai tippünk tehát: a title mező fontos, ezért figyeljünk annak tartalmára!
Utolsó kommentek