Van pár olyan eleme a weboldalnak, ami fontos, de elsőre nem látszik. Ezek között áll első helyen a fejrészben (head-ben) a leírás (description). A szerepe nem a látható weboldalban van, ha nincs ilyen elem, vagy nincs feltöltve, sehol nem látjuk a hiányát. A szerepe ugyanis a keresőkben van elsősorban.
Először is, ha valaki bekerül a Google találatok közés, akkor a rövid kivonatban, ahogy megjelenik az oldala, ez a leírás lesz az ajánló. Már persze akkor, ha van ilyen, nem túl hosszú (mondjuk 150-160 karakternél nem sokkal több) és a tartalma olyan, mint az oldal tartalma.
Másodszor, az ide írt kifejezéseket kiemelten kezeli a Google, így segít abban, hogy azokra jobb találati helyre kerüljünk.
De persze vannak szabályok:
- ne legyen hosszú
- tényleg az oldalról szóljon
- a title-höz hasonlóan ez is különböző legyen minden lapon.
Ha ezeket betartjuk, akkor sokat fog segíteni az oldalunknak ez az elem is.
A mai tippünk tehát: legyen kitöltve a description mező és minden oldalhoz egyedi tartalommal!
Utolsó kommentek