E-mail marketing kampány esetében az egyik adat, amit a megfelelő mérőeszközt (hírlevél küldőt) használva megismerhetünk, az a levelek kinyitásának a száma. Ez talán az egyik legpontatlanabban mérhető adat az egész online marketingben. A mérés úgy történik, hogy a levél tartalmaz egy képet (jellemzően 1x1 pixeles, nem látható kép), amelynek a megjelenését mérjük. Ebből ered a pontatlanság: ha a levél megnézése közben nem engedélyezzük a képek megjelenését, vagy offline módban nézzük a levelet, akkor a kép nem töltődik be, így nem lesz mérve a megnyitás.
Így tehát elmondhatjuk: az e-mail kampány statisztikájában a kinyitási szám azt mutatja meg, hogy legalább ennyi ember biztosan megnézte a levelünket, de lehet, hogy ennél többen is.
Ugyanakkor az e-mail küldés módja miatt nemcsak azt tudjuk megmondani, hogy megtörtént-e a kinyitás, hanem kapunk egy listát is arról, hogy kik nyitották ki az e-mailt! Ez viszont egy olyan fontosságú adat, amit a későbbiekben majd fel fogunk tudni használni.
Mai tippünk: ne felejtsük el, hogy az e-mailek kinyitását mutató statisztika alsó becslés, nem pontos adat!
Utolsó kommentek