Az e-mail kampányok akkor lesznek igazán hatékonynak, ha tesztelés után, a legjobbnak bizonyuló változatot küldjük ki. A tesztelés pedig az e-mail esetében elég könnyű. Természetesen feltétel a mérés, vagyis csak megfelelő e-mail küldő eszköz használata esetén tudunk ilyen tesztet végrehajtani.
A teszt neve A-B teszt, mivel kettő (vagy több) változatot próbálunk ki, és "élesben". Elkészítjük a levél változatokat. Olyan elemeket változtassunk, amik fontosak lehetnek: feladó, tárgy, a tartalom, a forma stb. Majd az adatbázisunkból vegyünk ki annyi kisebb listát véletlenszerűen, ahány változatban tesztelünk. Egy-egy ilyen lista mérete legyen legalább 100 cím, de ha elég nagy a listánk, akkor néhény ezer is lehet (pl. egy 100 ezres listából két változat esetén kivehetünk két 5 ezres listát). Ezek után erre a kisebb listára küldjük el a leveleket. Mindegyikre egy változatot, külön-külön mérve.
Várjunk egy napot, és nézzük meg az eredményeket: kinyitás, kattintás, eladás. És amelyik a legjobb, azt a változatot használjuk a lista egészére.
Mai tippünk: kiküldés előtt teszteljük az e-mailünket különböző változatban, hogy a legjobb menjen ki a többségnek!
Utolsó kommentek