Mérünk és mindent mérünk. A hirdetéseket, bannereket is. De mivel mérjük a hirdetést? Természetesen erre kitalált szoftverrel, ami a hirdetéskiszolgáló szerver vagy adserver. Az adserver kell ahhoz, hogy a bannerek akkor és ott jelenjenek meg, amikor és ahol a hirdető kéri.
Adservert használ lényegében minden tartalomszolgáltató. Ez lehet saját, de általában bérelt szolgáltatás az, ami a legtöbb oldal esetében fut. A tartalomszolgáltatók által használt adserver feladata természetesen a hirdetések megjelenítése, ütemezése, és persze mérés és ez alapján a statisztika készítése is.
Hirdetőként megtehetjük, hogy a megfelelően elkészített bannert elküldjük a tartalomszolgáltatónak, és ő rakja ki saját adserveren keresztül. De használhatunk saját (hirdetői) adservert, ilyenkor nem bannert, hanem csak egy kódot küldünk a tartalomszolgáltatónak. Ebben az esetben a bannert kampány közben mi magunk tudjuk cserélni, javítani, és persze egyben, egy felületen láthatjuk az összes oldal statisztikáját, ahol bannereink futnak.
Mai tippünk: a bannerek megjelenítéséhez használj adservert!
Utolsó kommentek