A kérdés elsőre furcsa lehet, hiszen bannert ott kell venni, ahol megjelenik, nem? A hazai piac működése miatt viszont ez nem egyértelmű. A teljesség igénye nélkül pár fontos esetet felsorolok, hogy lássuk, mikor hova forduljunk!
Ha a Google hirdetési helyeire akarunk kikerülni, akkor regisztráljunk a Google AdWords-be, és azon keresztül tudjuk kihelyezni a bannereket. Készüljünk fel arra, hogy van átfutási idő: a feltöltés után nem fog azonnal futni a kampány, előbb ellenőrzik a bannereket.
Ha a Facebook-on akarunk bannerben hirdetni, akkor azt fogjuk tapasztalni, hogy a nagy forgalmú, általános helyeket nem lehet elérni a Facebook hirdetési rendszerből. Ilyen például a kilépő oldalas megjelenés. Ha itt akarunk megjelenni, akkor egyrészt legyen jó sok pénzünk, másrészt forduljunk ügynökséghez - ezt közvetlenül nem tudjuk megrendelni.
A nagyobb oldalak esetében szinte mindig van saját értékesítési csapat. A médiaajánlatból kiderül, hol lehet közvetlenül megkeresni őket.
Sok kisebb oldal nem folytat saját értékesítést, őket általában valamelyik sales house képviseli. Ez a médiaajánlatból ki is derül, ilyenkor ne lepődjünk meg, ha egy közvetítő céggel kell tárgyalnunk.
Ugyanakkor ha több weboldalon is jelen akarunk lenni, akkor az is racionális választás, ha egy ügynökséget bízunk meg a feladattal (ez itt a reklám helye: mi is foglalkozunk ezzel). Ilyenkor az ügynökség megtervezi a kampányt és megrendeli a megjelenéseket is. A piac sajátossága, hogy ez a megoldás nem lesz szükségszerűen drágább, mint a közvetlen vásárlás: az ügynökségek többlet jutaléka bőven fedezi a munkaköltséget, így már egy pár százezer forintos kampány esetén is előfordulhat, hogy olcsóbb egy ügynökséget megbízni!
Mai tippünk: a bannerek vásárlásakor gondoljuk végig, közvetlenül akarunk ezzel foglalkozni, vagy megbízunk egy hozzáértő céget!
Utolsó kommentek