Alapvetően a szöveges hirdetések nem valók brand építésre. Egyrészt ugye nem tudjuk megmutatni a cégarculatot (logót, színeket), másrészt a megjelenés nem túl karakteres. A szöveges hirdetés arra való, hogy valamilyen direkt ajánlattal cselekvésre ösztönözzünk.
De.
Vannak olyan esetek, amikor mégis kialakulhat a szöveges hirdetésekkel brandismertség. Ez elsősorban olyan esetekben történhet, amikor egy márkának nem kötelező a logóját megmutatni, elég, ha a név pörög. Tipikusan ilyen az, ha valakinek a személyes márkáját építjük, de jól hangzó, könnyen megjegyezhető nevű cégek esetében is működhet. Ami viszont tipikusan megtörténik: ha egy cégnek fut brand építő, brand erősítő kampánya, akkor ahhoz hozzá tud tenni a szöveges hirdetés is.
Önmagában tehát ne számítsunk arra, hogy csak szöveges hirdetéssel épülni fog a brandünk, de arra számíthatunk, hogy egyéb brand építés esetén a szöveges hirdetések hatékonysága növekedhet.
Mai tippünk: ne brand építésre használjuk a szöveges hirdetéseket!
Utolsó kommentek