Ellentmondásos, mégis használják. Sokan utálják, de vesznek. Mi ez? A kuponok. Amikor szállodásoknak tartottam előadást, megkérdeztem, hányan szeretik, mint cég. Senki. Amikor megkérdeztem, hányan vettek már kupont, a résztvevők közel harmada jelentkezett. Miért ez az ellentmondás?
Elvileg a kuponozás jó dolog. A vevők olcsóbban kapják meg azt, ami kell nekik, az eladók pedig eladnak. A gond a részletekben van. Az egyik ilyen részlet az ár (és aztán ebből következik sok más). A kuponos oldalakon való megjelenésnél elvárás a magas kedvezmény, ez jellemzően 50-51% minimum. Aztán maga a kuponos cég is kér pénzt a forgalom után. Ez kb. 30%. Vagyis ha a teljes ár 100 Ft, akkor az eladás után megmarad (100x0,5x0,7) 35%, legjobb esetben. Ez olyan nagy különbség, hogy eleve kevés szolgáltatás (és még kevesebb termék) bírja "elviselni". Vagyis az eladás ebben a formában könnyen válhat veszteségessé.
Ezért is mondják azt, hogy a kuponozás inkább reklám, mint értékesítés: az így bevezetett szolgáltatást vagy terméket remélhetőleg később újra megveszik, és az újravásárlással már nyereségessé válik a folyamat.
A gond ezzel a megismételt vásárlással szokott lenni: nem történik meg. Éppen ezért mégis sokan úgy tekintenek erre a megoldásra, hogy valójában 65-70%-os kedvezménnyel történik az értékesítés. Ennek pedig következménye lehet, hogy az eladott szolgáltatások már nem teljes értékűek...
Mai tippünk: ha kuponozni szeretnél, gondold végig, hogy ez nem szükségszerűen olcsó értékesítési csatorna!
Utolsó kommentek