Azt mondják a kuponozás rossz, mert alig lehet vele keresni. Azt mondják, a kuponozás rossz, mert leveri az árakat. Azt mondják, a kuponozás rossz, mert kuponhiénákat hoz...
Igaz ez? Hiszen mások azt mondják, a kuponozás jó, mert idehaza 300-400 ezer fix felhasználó van. Azt mondják, a kuponozás jó, mert szolgáltatás bevezetésére kiválóan használható. Azt mondják, a kuponozás jó, mert a szabad, kihasználatlan kapacitásokat is el lehet adni vele.
Kinek van igaza? Szokás szerint mindkét tábornak. A kuponozás sem a Szent Grál, nem oldja meg mindenki problémáját. A kuponozás is egy eszköz, amit illik a helyén kezelni: van, akinek beválhat, másnak meg nem.
A lényeg, hogy gondoljuk végig, mire van szükségünk. A kuponozást is meg kell tervezni és be kell építeni a marketing és értékesítési folyamatainkba. Az okos kuponozás nem azt jelenti, hogy okosban oldjuk meg, hanem azt, hogy olyat és olyankor adjunk, ami nekünk nem veszteség, és segíti a hosszú távú terveinket. Folyamatot és ne akciókat tervezzünk!
Mai tippünk: akkor kuponozzunk, ha annak nemcsak rövidtávú előnyei lehetnek, és építsük be ezt is a marketing folyamatainkba!
Utolsó kommentek