Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Senki többet, harmadszor?

Címkék: üzlet jog

2014.07.03. csütörtök 12:04 Konrad

maffia-mindre.jpg

Most, hogy naponta változtatják a hazai reklámadó törvényt, és mindez érinti az online reklámozást is, érdemes elgondolkoznunk ennek várható következményeiről. Először is, a törvényhozás bénázása és az előzetes egyeztetések hiánya egy olyan bizonytalan jogi helyzetet hozott létre, ahol a média cégek, a reklámszolgáltatók (és emiatt a hirdetők) sem tudnak teljes pontossággal előre tervezni. Ez a fajta állami törvényhozási terror arra kényszeríti az érintett cégeket, hogy napról napra éljenek.

Nem lehet előzetes gazdasági számításokat készíteni, hiszen kiszámíthatatlan, milyen adózási, piaci környezetben fogunk egy nap, egy hét, egy hónap, egy év múlva élni. Nem lehet tudni, hogy a most befektetett pénz meg fog-e térülni, hiszen a jelen jogi és adózási környezet napi szinten változik.

A törvényhozás bénázása ráadásul egy olyan üzenetet is, amely a jövőre nézve sem megnyugtató: hiába fogjuk majd azt látni néhány hét múlva, hogy lenyugszanak a kedélyek és lesz egy többé-kevésbé használható reklámadó törvényünk, nem tudhatjuk, mikor fognak újra hozzányúlni. Amikor az ország miniszterelnöke igazi marxi terminológiát használva tisztességtelen profitról beszél, akkor egy kicsit is dörzsöltebb cégvezető már azon dolgozik, semmilyen látható profitot ne kelljen kimutatnia. Amikor a törvények betartása önmagában nem elég, hanem a kormányzati szándékot is ki kell találni, akkor bizony más taktika alapján vezet az ember céget.

Ebben a helyzetben az internetes üzlet egy nagyon érdekes probléma előtt áll: érdemes még egyáltalán hazai céget fenntartani? A technológia és az EU tagság miatt nem kell semmilyen tevékenységhez magyarországi cég, hiszen minden működhet külföldről. Kettős adóztatás nincs, akár még webáruház is szállíthat terméket bármely országból, és a tartalomszolgáltatásunknak sem kell hazai telephely.

Egy reklámügynökség, mint mi is vagyunk, olyan szolgáltatásokat használ, ami nemzetközi. És a jelenlegi hazai helyzetben a bizonytalan jogi környezet, a kontraproduktív módon magas adók, a kiszámíthatatlan jövő miatt versenyhátrányba kerültünk. A törvényhozók nyilatkozataiból egyértelműen látszik, hogy nemhogy nem értik ezt a piacot, de szándékuk sincs azt megérteni: egy olyan álomvilágban élnek, egy olyan párhuzamos valóságban, amely egész egyszerűen nem igaz - és éppen ezért, az ő saját világukban logikusnak tűnő lépések csak károkat okoznak a való világban...

Mi lehet hát a megoldás? Indítsunk szlovák, osztrák vagy angol céget? Vagy legyünk jó hajósok, és alkalmazkodjunk a folyton változóhoz? Az elmúlt pár hét nagyon fontos kérdéseket vetett fel.

A piacról szerencsére nem kell kivonulni. De az adott helyzettel kezdeni kell valamit, nem engedhetjük meg magunknak, hogy befogjuk a szemünket és a fülünket. És ha már itt tartunk, a szánkat sem.

Ez már nem médiaháború, ez már a túlélésért folytatott harc. Csak aztán nehogy úgy járjunk, mint a dohánykereskedelem vagy a mobil parkolás, és egyik reggel arra ébredjünk, hogy megalakult a Nemzeti Online Marketing Ügynökség.

Természetesen csak azért, hogy megvédjen bennünket a gaz imperialistáktól.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr866470033

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MrMundr 2014.08.20. 13:41:41

nekem nincsenek magyar partnereim, külföldi oldalakról vásárolok forgalmat külföldi affiliate programok számára, mégis ide adóztam. most kitalálták, hogy a költések után én fizessem be az adót mert pl google nem fogja? az tűnik a legegyszerűbbnek, ha a költéseim nagy részét és annyi bevételt ami ezt fedezi egy offshore cégen keresztül bonyolítok ezek után... ha minden így marad

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2014.08.20. 14:13:00

@MrMundr: ha külföldön hirdetsz nem magyar nyelven, akkor értelmezésünk szerint a tv. rád nem vonatkozik, hiszen:
A Ratv. 2. § (1) bekezdése alapján adóköteles
a) a médiaszolgáltatásban,
b) a Magyarországon kiadott vagy Magyarországon terjesztett, túlnyomórészt magyar
nyelvű sajtótermékben,
c) a Reklámtv. szerinti szabadtéri reklámhordozón,
d) bármely járművön, nyomtatott anyagon, ingatlanon,
e) az interneten, túlnyomórészt magyar nyelven vagy túlnyomórészt magyar nyelvű
internetes oldalon
reklám közzététele, emellett – bizonyos kivételekkel – az ilyen reklám közzétételének
megrendelése is.
www.nav.gov.hu/data/cms339918/66._Informacios_fuzet___A_reklamado_legfontosabb_szabalyai_20140815_jovahagyott.pdf


süti beállítások módosítása