A fórumokban történő sikeres kommunikációt legkönnyebben példán keresztül lehet bemutatni, íme egy megoldás, ahogy egy kisvállalkozás használja ezt az eszközt:
A vállalkozás egy kis autószerelő műhely Budapesten. Egy fajta márkára, azon belül is néhány típusra specializálódott, ehhez van szakértelme és ehhez vannak alkatrészei is. A célcsoport a már nem garanciás autók tulajdonosai. Egyetlen olyan reklámeszközt használ, amely nem a személyes ajánlás: az Index Fórum néhány olyan témáját (topic-ját), ami az adott típusokról szól.
Az ilyen topic-okban a tulajdonosok többek közt az autók hibáiról is beszélgetnek: mit hogyan lehet megjavítani, hova érdemes menni, hol lehet olcsón alkatrészhez jutni, milyen módon lehet valamit megszerelni stb. A kérdésekre tapasztaltabb topic társak adnak választ, vagy közösen próbálnak megoldást keresni.
Ezek között a válaszolók között van a vállalkozó is, aki ugyanúgy vesz részt a beszélgetésbe, mint mindenki más. Természetesen nem elsősorban magát reklámozza, hanem elmondja, szerinte mit hogyan érdemes javítani. És amikor a probléma megkívánja, akkor hozzá tesz annyit, hogy "gyere be valamelyik nap, megnézzük".
Ennél nem kell több! Nincs direkt reklámozás, nincsen olajcsere akció, téli átvizsgálás. Releváns válaszok vannak, folyamatos, lényegében napi jelenlét, és amikor kell, egy-egy félmondat. A vállalkozás működik: két év után újabb embert kellett maga mellé vennie, és így is folyamatosan van munka, lényegében nem lehet "csak úgy" odamenni, előre kell időpontot egyeztetni. Mindösszesen a fórum kommunikáció és persze a személyes ajánlások eredményeképp.
Mai tippünk: a fórumokban nem érdemes erőszakos reklámot elhelyezni, a beszélgetések részeseiként sokkal jobb eredményeket érhetünk el!
Utolsó kommentek