Ha egy ügyfél szeret bennünket, akkor rendszeresen vásárol tőlünk. Ha márkahű, akkor megtartani is egyszerűbb. De előfordul az is, hogy annyira szeret bennünket, hogy adott esetben ajánl is minket, lényegében ingyen reklámoz.
Ismerős az a helyzet, amikor valaki megkérdezi tőlünk, mit ajánlunk, mondjuk milyen autót vegyen, vagy milyen bort igyon? Ha mi ilyen esetben egy konkrét megoldást adunk, akkor lényegében reklámozzuk az adott céget, vagy ha máshogy fogalmazunk: visszük a jó hírét. És mivel a Bibliában a jó hír vivőit evangelistáknak hívták, így ebben az esetben mi is evangelistákká válunk: visszük az adott cég jó hírét.
Tehát vannak olyan ügyfelek, akik evangelisták. Ha sok ilyen ügyfelünk van, lényegében egy újabb, nem is gyenge lábat kapott a reklám-mixünk.
Mai tippünk: azonosítsuk az evangelistáinkat és becsüljük meg őket!
Utolsó kommentek