Amikor az egyik fogyasztó információt ad át a másik fogyasztónak, akkor a marketingben a szóbeszédről beszélünk. Vagyis az egymás közti kommunikációnak egy olyan irányított fajtájáról, amikor valódi információ átadás is történik.
Nevezhetjük ezt a pletykának is, lényegében a beszélgetésről van szó: arról, amikor elmesélem, hol nyaraltam, mit ettem, mi foglalkoztat. És ha ezekben a beszélgetésekben megjelenik egy-egy cég vagy márka vagy termék, akkor lényegében ezekről is adok át információt. Milyen szuper kényelmes volt az utazás alatt az a kocsi. Vagy milyen szívás volt, hogy a másfél hét alatt kétszer is be kellett mennem miatta szervízbe. Vagy mennyire jól szervezte az utat az utazási iroda. Vagy mennyire vacak, hogy a hazai kis szálláshelyek hirdetései még akkor is fent vannak a szállásközvetítő oldalakon, amikor már rég nincs náluk hely.
Ezek azok a beszélgetések, amik miatt megváltozhat a véleményünk, kialakulhatnak preferenciáink: mit akarunk venni, hova akarunk utazni, melyik üzletbe megyünk be, vagy nem megyünk be. Milyen cipőt, számítógépet, könyvet, telefont, táskát, tévét veszünk, melyik fodrászhoz, masszőrhöz, kőműveshez vagy éppen marketingeshez megyünk.
A szóbeszéd (angolul word of mouth) tehát nagyon fontos. Néha sokkal fontosabb, mint bármi más információforrás, hiszen egy ismerősünknek jobban hiszünk, mint egy reklámnak.
Mai tippünk: figyelj a szóbeszédre, az üzleted egyik motorja lehet, ha jó a híred!
Utolsó kommentek