Az online közösségi tér szereplőit három nagy csoportra tudjuk felosztani kommunikációs szempontból:
- az egyének
- a fogyasztók
- a befolyásolók
Az egyének lényegében az összes felhasználó. A célunk az, hogy a figyelmüket felhívjuk, az idejüket szeretnénk megszerezni. Így lényegében konkurálunk mindenkivel, aki a közösségi térben mozog: barátokkal, más cégekkel.
A fogyasztók a lehetséges vevőink, részcsoportját alkotják az egyéneknek. Egyértelműen azt szeretnénk elérni, hogy velünk foglalkozzanak, nálunk költsék el a pénzüket. A konkurenciánk itt azok a cégek, akik szintén ennek a csoportnak a pénzét szeretnék megkapni.
Végül a befolyásolók szintén az egyének csoportjának a részhalmaza, de nem szükségszerűen fogyasztók (bár lehetnek azok is). Nekik nem akarunk eladni, ők azok, akiknek értéket, információt adunk. Azt szeretnénk elérni, hogy velünk is foglalkozzanak, rólunk is beszéljenek.
Ha eredményeket akarunk elérni, ezt a három csoportot kell különböző módon megszólítani: az egyének ideje, a fogyasztók pénze kell nekünk, és a befolyásolóknak értéket kell adnunk.
Mai tippünk: a közösségi média jelenlétünknek olyan többszintű módon kell működnie, hogy minden csoportot meg tudjunk szólítani.
Utolsó kommentek