Egyelőre nem általános gond nálunk, de vannak olyan országok, ahol igen: mit tegyünk, ha hamis információkat tesznek közzé a közösségi médiában a cégünkről, termékünkről? Itt most arról van szó, amikor valóban nem igaz az, amit közzétesznek, tehát nem valami félreértés vagy valós ügyfélpanasz van a háttérben, hanem rosszindulat, konkurenciaharc.
Fontos persze a közzététel módja és a közzétevő személye is. Minél inkább véleményvezér az, aki állít valamit, minél inkább sokak által olvasott helyen jelenik meg az információ, annál fontosabb reagálni. A válasznak lehetőség szerint ott kell megtörténnie, ahol az állítás is elhangzott, és tételes, pontos cáfolatot kell adni. Ha erre nincs lehetőség, mert nem engedik a válaszolást, kommentelést, akkor kell mérlegelni, hogy mennyire hangosan válaszoljunk.
Egy biztos: támadni nem érdemes. A jogi út bevonása, az állító tételes megtámadása visszatetszést kelthet, könnyen kerülhetünk olyan helyzetbe, hogy bár nekünk van igazunk, a többség mégse nekünk hisz. A cáfolat fontos tehát, de a másikat nem érdemes visszatámadni. Lehet, pont ez a célja, és hirtelen olyan helyzetbe kerülünk, ami még rosszabb, mint korábban volt.
Nincs állandó szabály arra, hogy mit kell csinálni megtámadott helyzetben, de pár dolgot azért tudunk: nem szabad erőből válaszolni, nem szabad kapkodni és nem szabad a másik felet lenézni. Minden más a helyzettől függ.
Mai tippünk: ha megtámadnak, ne válaszolj azonnal! Mérlegeld a helyzetet, és keresd meg a legkevésbé káros reagálási lehetőséget.
Utolsó kommentek