Mint azt írtam, a közösségi média stratégia sok esetben nem értelmezhető: nem lehet önálló stratégiát készíteni. Viszont ha elkezdünk a közösségi médiában kommunikálni, akkor sokszor kerülünk olyan helyzetbe, ami segítséget igényel. Ilyenkor is kell valahova fordulni, és az általános marketing terv nem ad szükségszerűen választ.
Ilyenkor általában valamilyen döntési helyzetbe kerülünk: valamilyen irányba el kell indulnunk. Tehát lényegében a közösségi média jelenlétünk döntések, útválasztások sorozata. Válaszoljunk-e egy kérdésre, ha igen, mit, milyen stílusban, milyen tartalommal. Milyen információkat osszunk meg, milyen aktivizációt kérjünk stb.
Ilyen esetekben magukra a döntésekre kell koncentrálni, és a lehetséges irányokat és azok következményeit megvizsgálni. Ebben segít nekünk az, ha előre meghatározzuk a legfontosabb válaszokat: a stílust, a tartalmat stb. Természetesen mindezt az üzleti és marketing cél ismeretében.
Mai tippünk: ha nem csinálunk átfogó közösségi média stratégiát (mert nem kell), akkor a döntésekre kell felkészülnünk.
Utolsó kommentek