A közösségi média kampányok tervezésénél eddig stratégiáról írtam, de aki ezeket végigolvassa, jól láthatja, hogy nem sok köze van a hagyományos stratégiához. A legfontosabb, hogy nincs hosszú távú tervezés benne, vagyis meg sem közelíti az elvárt 2-3 éves időtávot. A másik fontos dolog, amit észrevehetünk, hogy az általános dolgok mellett a végrehajtani való dolgokról is beszélek.
Vagyis a közösségi média tervezés valójában nem stratégiai, hanem taktikai tervezés, és ha így közelítjük meg, akkor talán könnyebb dolgunk is van. A cél meghatározása is könnyebbé válhat, de a feladatok megtervezése így válik egyértelműbbé. És ez nekünk most nem is baj: a taktikai tervezés jelen esetben legalább annyira fontos, mintha stratégiát készítenénk.
Mai tippünk: a közösségi média kampányok esetében nem érdemes átfogó stratégiákban gondolkodni, tökéletesen elég lehet a taktikai terv elkészítése!
Utolsó kommentek