A legegyszerűbben elkészíthető tartalom talán a szöveges bejegyzés, amit egy Facebook oldalra kirakhatunk. Elsőre olyan, mintha a Facebook egy egyszerűsített blogos felület lenne, és ide írhatunk bármit. A gyakorlat azért megmutatja, hogy ez nem ennyire egyszerű.
Bár a Facebook lehetővé teszi, hogy akár 40 ezer karakteres szöveget is megjelenítsünk, nekünk nem szabad ennyire elszabadulnunk, ha tartalom írásról van szó. Ugyanis a rajongóink nem szeretnek sokat olvasni. Nagyon tanulságos volt számunkra az a kísérlet, amikor ugyanazt a tartalmat rövidebb és hosszabb változatban is megfogalmaztuk, majd használtuk mindkettőt - és a rövidebb tartalom hatása sokkal jobb lett.
Ráadásul az sem jó, ha egy bejegyzésen belül sok dolgot akarunk elmondani. Azt tudom javasolni, egyszerre csak egy valamit akarjunk megmutatni, elmagyarázni. Éppen elég lesz, és majd egy következő bejegyzésben jöhet az újabb információ.
A Facebook-on a szöveg sajnos nem fog sokáig élni. Sőt, kifejezetten kevés ideig érdekes, egy-két napnál többre semmiképpen ne számítsunk. Így az információnak olyannak kell lennie, ami akkor és ott érdekes - és ha olyan közlésre vágyunk, ami sokáig elérhető a célcsoportunknak, ne a szöveges bejegyzésben gondolkozzunk.
Mai tippünk: a Facebook oldalon a szöveg akkor hatékony, ha rövid és egyszerre keveset akar elmondani!
Utolsó kommentek