A bejegyzés, amit a Facebook oldalra kirakunk, természetesen lehet a szöveg, kép és videó mellett link is. Ha linket rakunk fel, akkor alap esetben betölti a linkelt oldal ajánlóját szöveggel és képpel. Ezt mi módosíthatjuk, átírhatjuk a szöveget, leszedhetjük a képet is. Ez azért is előnyös, mert nem mindig azt "húzza be" az oldalról a Facebook, ami kellően figyelemfelhívó.
Ha a bejegyzésünkbe több linket helyezünk el, akkor az első link esetében történik csak meg ez a tartalom megjelenítés, a többinél nem - erre figyeljünk ilyenkor oda! Érdemes tehát azt a linket először beilleszteni, amit meg is akarunk jeleníteni ajánlóval.
Ha egy linket helyezünk el, akkor már a beillesztéskor megjeleníti az oldal ajánlóját. Ezt követően akár törölhetjük is magát a linket, az ajánló ott marad, és az ajánló is linkelődik a külső tartalomra - ez egy jó lehetőség arra, hogy hosszabb szöveg esetén az olvashatóbb maradjon (főleg, ha a beillesztett link nagyon hosszú).
A Facebook a linkelt oldalt nem közvetlenül fogja betölteni, ha valaki kattint, hanem egy átirányításon keresztül. Így egyrészt figyelmeztetheti a felhasználókat, ha a linkelt oldal biztonsági kockázatot jelentene szerinte, másrészt pontos statisztikát is készít az átkattintásokról.
Tapasztalatunk szerint az önálló tartalmaknak kicsit jobb a nem szponzorált elérésük, mint a linket is tartalmazónak, így erre készüljünk fel!
Mai tippünk: a Facebook nagyon jól kezeli a bejegyzésekben a külső oldal linkelését, de figyeljünk oda, hogy mi az, amit ajánlóként megjelenít - ettől fog ugyanis elsősorban függni, hányan kattintanak, vagyis mennyire sikerül a forgalmat terelnünk!
Utolsó kommentek