Amikor a Facebook elindította a rajongói oldal funkciót, még sokkal kevesebb felhasználó, sokkal kevesebb szereplő volt a Facebook-on, és sokkal kevesebb tartalmat is osztottak meg egymással. Ahogy nőtt a felhasználók és az oldalak száma, úgy nőtt az egyes emberek által bejelölt ismerősök és oldalak száma is. Plusz mindenki egyre aktívabb is lett. Ennek az lett a következménye, hogy egyre több friss tartalom jelent meg a falon, amit egyre nehezebb volt feldolgozni.
A Facebook viszonylag hamar lépett: elindított egy olyan algoritmust, aminek az eredményeként nem látjuk az összes ismerősünk és az összes általunk lájkolt oldal bejegyzését, csak azokat, akik felé aktívak vagyunk.
A rajongói oldalak esetében ez lényegében azt jelentette, hogy szépen lassan egyre kevesebb lájkoló látta az oldalra kirakott bejegyzéseket. Ha egy oldalnak van 10 ezer lájkolója, akkor korábban akár 7-8 ezer ember is látott egy bejegyzést, mára ez 1000 alá csökkent. Vagyis "csak úgy" nem érünk el mindenkit, így a lájkok értéke és szerepe is megváltozott. Egyébként ez igaz a személyes jelenlétre is: ha valamit kirakunk a Facebook-ra, nem fogja minden ismerősünk látni.
Mai tippünk: ne számítsunk arra, hogy minden lájkoló látja a bejegyzéseinket, készüljünk fel rá, hogy korlátozott az elérésünk!
Utolsó kommentek