Kellemes Karácsonyi ünnepeket kívánunk minden ügyfelünknek! - no, ki hány ilyen e-mailt kapott idén? Mi is készítettünk képet, és fel is használtuk pár helyen, íme:
De vajon minden ünnepre le kell csapni? Minden ünnepi alkalmat be kell építeni a kommunikációnkba? Ez ilyen alapszabály lenne, hogy kötelező, és tessék csinálni?
Azt gondolom, ezt is, mint oly sok mást, nem lehet uniformizálni. Így Karácsonykor például annyi üdvözlet érkezik, hogy lényegében el is veszik a sok között az, amit mi küldünk. Ilyenkor trükközhetünk: küldjünk január elején újévi üdvözletet - abból egyelőre kevesebb van. De ezt nem lehet sok más ünneppel megtenni, így valóban döntetnünk kell: számít kommunikációban a Valentin nap? Húsvét? A nemzeti ünnepek? És mondjuk Hanuka?
A válaszom az, hogy célcsoporttól függő. Ha pl. fiataloknak kommunikálunk, van értelme Valentinozni. Ha olyan az ügyfélkörünk, nem hagyhatjuk ki a Karácsonyi üdvözletet. Ha a kommunikációnk az ajándékozásra épül, akkor még ráadásul a névnapokat is bátran kihasználhatjuk. Így tehát ténylegesen a vevőink, ügyfeleink "döntik el", része legyen-e a kommunikációnknak a sok "jeles nap".
Mai tippünk: év elején készíts naptárat, mik azok a fontos napok, amiket be szeretnél építeni a kommunikációdba - nehogy lemaradj azokról!
Utolsó kommentek