Az elmúlt pár napban többször felmerült, hogy mit jelent, ha valami vagy valaki ismert. Mert könnyen esünk abba a hibába, hogy amit mi ismertnek gondolunk, az valójában csak egy szűkebb kör számára az. Sőt, néha országosan is esünk ilyen hibába - kicsit cinikusan szoktuk azt mondani pár dologra, hogy "itthon világhírű".
Ma például egy olyan beszélgetésbe botlottam az egyik Facebook-os fórumba, ahol a sokunk által ismert Prezi.com volt mérsékelten ismert. Miközben a hazai startup és online szcéna egyik zászlóshajójáról beszélünk, sokak számára ez is csak egy kevésbé ismert szolgáltatás a sok másik között. Íme a beszélgetés ide vonatkozó része:
Marketingesként persze könnyű megválaszolni a fenti kérdést: mikor is nevezhetjük ismertnek a céget vagy embert? A válasz legfontosabb eleme: amikor a célcsoportja számára ismert. Vagyis nem kell, hogy egy cégeknek szóló szolgáltatást mindenki ismerjen, elég, ha azok a cégek ismerik, akiknek az a szolgáltatás szól.
Ugyanakkor az internet ráadásként sokat segít abban, hogy ezt a fajta ismertséget mérjük. Egy weboldal látogatottságánál figyelhetjük, hányan érkeznek a névre való kereséssel, megfelelő eszközökkel (pl. Neticle vagy Replise) figyelhetjük a közösségi médiás említéseket. Éppen ezért nem kell elkeseredni, ha egy amúgy üzleti célcsoporttól független beszélgetésben nem ismerik a cégünket vagy termékünket. És éppen ezért nem szabad a saját tapasztalatainkból kiindulni.
De egy dolgot elmondhatunk: magától nem lesz ismert semmi sem. Még a relatív ismertséghez is dolgozni kell, és aztán mérni, valóban ismer-e a célcsoportunk. És akkor nem is fontos, hogy egy Facebook-os csoportban csak a harmadik vagy negyedik ember tudja, kik is vagyunk.
Utolsó kommentek