Az utóbbi időben egyre többször merül fel egy olyan tanácsadói feladat, amely korábban szinte nem is volt: a cég aktuális marketing aktivitásának az átvilágítása. Korábban a tervezés részeként egyszerűen átbeszéltük, hogy mi volt és mi van, de mára ezt ki kellett bővíteni önálló feladatként.
Ennek alapvetően két oka van: az egyik, hogy sok cégnél úgymond evolúciósan fejlődött az online jelenlét, mindig egy-egy ötlettel, lehetőséggel. Kell weblap, oké. Kell ppc, ok. De kell Facebook is, oké. De adatbázis is kell, ok. És így tovább. A másik ok az eszközökben keresendő. Lehet, hogy van weblap, de mennyire jó? Futott ppc kampány, de jól volt beállítva? És így tovább.
Egyszerűen több órás, több napos munkává vált az, hogy áttekintsük és értelmezzük az eddigi jelenlétet. Hiszen mára a cégek nem elkezdik az online marketinget, nem a nullán állnak, hanem már több éves gyakorlatuk van, több éves munkát fektettek bele. És innen továbblépni csak úgy lehet, ha első lépésben átnézzük, hol tartanak. Vagyis átvilágítjuk a marketing aktivitást.
Utolsó kommentek