Vagy én süketültem meg, vagy tényleg nagy a csönd a piacon? Az Origo eladási próbálkozásain túl mintha mindenki várna valamire. A reklámtörvény módosításai nem tűnnek annyira veszélyesnek, legalábbis a reakciókat elnézve, és a legnagyobb izgalom mindössze az a részben a Kreatívon, részben Facebook csoportokban zajló vita, hogy akkor a tartalommarketing vajon mi, és félnünk kell-e tőle?
Mindenki nyaral, gondolom, és készül az őszre is. (Vagy Londonban mosogat...)
Mi a magunk részéről elmerültünk a munkában, a nyarat annyiban érezzük (a melegen kívül), hogy kicsit több szervezés, hogy mikor ki megy nyaralni a cégnél. Ez is többek közt az oka, hogy ennyire rapszódikus volt a blog frissülése, de ezen most igyekszem változtatni, és legalább hetente jelentkezni egy-egy írással. Téma ugyanis van bőven, akkor is, ha amúgy nagy a csönd.
Ahogy egyre jobban belemászunk a kisvállalati problémákba, úgy látom, hogy mennyire elefántcsont-torony az online marketing. Nem arról van szó, hogy nem lenne jó vagy igaz, amit csinálunk, hanem arról, mennyi olyan cég és probléma van, amire nem tudunk jó választ adni. Nem is beszélve arról, mennyire sok olyan vállalkozás tulajdonos van, aki nem szereti a technológiát, aki fél minden változástól. Ez persze egyértelműen jelenti azt is, hogy érdemes velük foglalkozni, és meg kell találni a nekik szóló szolgáltatásokat. Hiszen nincs arról szó, hogy nem használnák az internetet: ott vannak a Facebookon, e-maileznek, bankolnak - de mint magánszemélyek. Viszont mint cég, hát, ami bonyolultabb egy tárcsázós telefonnál, az most nem érdekes. És persze pénzbe ne kerüljön...
Ez most az a kihívás, amire jó lenne választ találni, mert errefelé lehet még bővülnie a piacnak. A nagy szereplők igényeit már ismerjük, a kicsikről csak feltételezéseink vannak - és ez persze azt is jelenti, hogy tanulnunk kell tőlük, hogy taníthassuk őket.
Utolsó kommentek