Igaz, három nap pihenéssel, de hirtelen elkezdődött ez az év is. 2016-ban remélem többet tudok írni, legalábbis a januári lendület most megvan. Ami tavaly kimaradt, azt is pótolom, és lesznek új témák is.
Most például erősen foglalkoztat a hirdetési piac változása. Bár március elejéig nem lesz tavalyi reklámköltés, és kár is lenne addig elemezgetni a változásokat, de az biztos, hogy idén kapkodni fogjuk a fejünket. A programozott vásárlás úgy tűnik végre nemcsak ígéret és nemcsak beszélünk róla (oké, persze, ez már nem újdonság, de még nem lett része a kkv-k mindennapjainak), egyre többet téma a hirdetés láthatósága, a reklámblokkolás, és persze az ad fraud. Igaz, amíg az eredményt, a konverziót nézzük, addig ezek nem jelentenek nagy problémát, de nem az összes kampány ilyen, és amikor az elérés számít, amikor be akarunk vezetni egy nevet, egy terméket, akkor már felmerülnek a fenti témák.
2016-ban azt várom, hogy a piaci átrendeződés is befejeződik (egy időre). Az Origó sorsa úgy tűnik eldőlt, más nagy változás nem hiszem, hogy lesz, bár ki tudja, 2015 megmutatta, hogy nincsenek nálunk tisztán piaci folyamatok, a politika amibe tud, beleszól. Ettől válik igazán kiszámíthatatlanná az egész.
Lesznek új termékeink (remélem), és vannak-lesznek új ügyfeleink is. Sőt, elkezdtük átalakítani a weboldalunkat is - már nagyon ráfér... Nagy csodára nem kell számítani, a régit le kell cserélni, de nem fogunk nagy újdonságokat mondani. Ugyanakkor az aktivitásom továbbra is megmarad Twitteren, és a KKV marketing csoport is egyre szebben növekszik, a tavalyi év második felében bevezetett erősebb moderációval (és a KKV üzleti csoport elindításával) a témákat is sikerül egyre jobban konszolidálni. Mondjuk arra nem gondoltam, hogy a bő ötezer taghoz 144 blokkolt felhasználó tartozik, de kénytelenek voltunk erre is... Itt jegyzem meg, a csoportokban lehet hirdetés, akit a feltételek érdekelnek, akár engem is kereshetnek.
Elindul hát 2016, lássuk, mi lesz belőle!
Utolsó kommentek