Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Kapuőrök nélkül

Címkék: google hírek közösség facebook

2016.12.03. szombat 18:05 Konrad

gatekeeper.jpg

Ezt megszívtuk. Olyan tíz éve volt nagyon sok cikk arról, hogy eltűnnek a kapuőrök (idehaza főleg Pécsi Ferenc írt a sajnos már a netről eltűnt Médiablogjában erről), és ennek mi mind örvendeztünk. Végre mindenféle korlátozások nélkül hozzá lehet jutni a hírekhez, nincsenek szerkesztők, nincsenek terjedelmi korlátok, az interneten megvan minden, és majd mi magunk lehetünk saját kapuőrei, vagyis azt fogyasztjuk hírekben is, ami nekünk tetszik.

Hát, bekövetkezett. Csak nem úgy, ahogy azt elképzeltük. Liberális értelmiségiként én is rajongtam a változásért, nagy volt az öröm, végre szabadon és demokratikusan mindenki azt olvas, amit akar, azt oszt tovább, amit akar. Éppen csak - szokás szerint - egy kicsit a valóságtól elvonatkoztatva örömködtünk. Mert amire nem számítottunk, az az, hogy ezt a lehetőséget az emberek nem arra és nem úgy használják, ahogy azt elképzeltük.

Ami történt, azt be se kell mutatni. Aki figyeli a híreket, pontosan tudja: az internet, és azon belül főleg a Facebook tele van álhírekkel, féligazságokkal. A kapuőrük hiánya miatt bármilyen álhír szűrők nélkül elterjed, és az és úgy gyárt hírt, aki és ahogy nem szégyell. Legyen szó az orosz titkosszolgálatról vagy a magyar kormánypropagandát "sugárzó" "közszolgálati" médiáról, legyen szó harcos környezetvédőkről vagy még harcosabb vallási fanatikusokról. A nagy szabadságok, a kapuőrök hiánya polarizálta a hírfogyasztást, a Facebook csak rátett erre egy lapáttal a saját belső algoritmusaival (ami olyan híreket mutat meg inkább nekünk, amilyeneket szeretünk). És a nagy szabadság teret adott a radikalizálódásnak, a szélsőségeseknek is.

Szarban vagyunk. Kiengedtük a szellemet a palackból, és az most itt gomolyog ködszerűen. Ahogy valaki pontosan megjegyezte: a tény alapú újságírásnak mára vége van.

Mi lesz most?

Itt akár be is fejezhetném, mint egy posztapokaliptikus média-vízió, de azért nézzünk egy kicsit jobban körbe, és ne legyünk ennyire kétségbe esve. Mi történt? Rájöttünk, hogy a kapuőrökre mégis szükség van. Rájöttünk, hogy ez így ebben a formában nem működik. Változtatni kell. A Facebook és a Google már tesz is ebbe az irányba lépéseket, hiszen elvileg képes szűrni az álhíreket. Akkor vajon kialakulnak tényleg az új kapuőrök? A szerkesztők helyét átveszik a közösségi szolgáltatók, a keresők? Lehet.

Hogy ez nem tökéletes? A szerkesztők se voltak tökéletesek. Manipulálható ez is, az is. De jól láthatóan nem annyi történt, hogy eljutottunk a jelenlegi állapotba, és itt álldogálunk tanácstalanul. A problémát felismertük, és most elkezdtünk dolgozni annak megoldásán.

Ilyen megoldás például a civil újságírás és a tényfeltáró újságírás erősödése. Ilyen változás lehet az, hogy élünk saját jogainkkal és lehetőségeinkkel, és ellenőrizzük a híreket. Mi, akik már éltünk a "létező szocializmus" alatt, ezt jól ismerjük: akkoriban megtanultunk olvasni a sorok között. Most sem kell mást tennünk: kételkedni kell. Az a jó, hogy mára sok lehetőségünk van az ellenőrzésre is.

Persze, ha át akarnak verni minket, akkor minden manipulálható. De ez nem újdonság. A régi média is pont így működött. Sőt. Pont így működik.

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr5812019337

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NemodaBuda 2016.12.04. 13:37:24

Sokat segíthetne a jogrend és a bíráskodás, valamint a büntetésvégrehajtás, azaz a bakó ! A kutak mérgezéséért anno azonnali fej és fütyivesztés járt, minimum ! Nem való, hogy középkori eleink hatékonyabban védekeztek volna a csalók ellen, mint felvilágosult nemzedékünk ! És ha a rossz élén maga rezsim, a kormány és a fővezér gazemberei járnak, akkor sajnos még keményebb következtetéseket kell levonni, azaz fel kell lázadni ! Hallani fogunk öntömjénező dicshimnuszokat akkor is, ha az iskolák harmada zárva marad, a boltok harmada nem nyit ki, a hivatalnokok harmada nem megy be, az egész ország egy harmada bekkel ?

Asszem 2016.12.05. 15:13:28

Jó írás! Nem is tudom mi lenne a megoldás, új kapuőröket állítani olyan szintű szembemenés lenne a technológiával, amit csak legvégső esetben alkalmaznék, de talán még akkor sem, mert nagyobb a visszaélés veszélye, ha a hatalom a közérdekre hivatkozva cenzúrázhat.

Talán ez is egy olyan dolog, amivel meg kell tanulnunk együtt élni. Ideális esetben az iskolának kéne felkészítenie az embereket a kritikus gondolkodásra. Persze könnyen megvezethető emberek mindig lesznek, a populizmust és az álhíreket nem lehet kiírtani, de talán mederben lehet tartani, azzal, ha egy társadalomban megvan az a réteg, amelyik képes ellensúlyozni azok szavazatát, akik felülnek ezeknek.

Kérdés, hogy a véleményformáló erővel rendelkező platformok mennyire maradhatnak semlegesek, vagy ha beavatkoznak, mi alapján és kinek az utasítására teszik azt?

Sajnos messze vagyunk még egy olyan mesterséges intelligencián alapuló szakértői világkormánytól amelyik tényleg érdek-semlegesen tudna megoldási javaslatokat kínálni.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2016.12.05. 22:49:38

@Asszem: Köszi. Szerintem egyébként már vannak új kapuőrök, akarok még erről írni, le fogom írni, szerintem merre haladunk.


süti beállítások módosítása