A Facebook változásiról és annak következményeiről pár napja írtam, és most itt van Zuckerberg hivatalos bejelentése is, hogy milyen változások várhatók. (Az eredeti, angolul, és egy Index cikk róla.)
Zuckerberg ezt írja:
it should encourage meaningful interactions between people.
Ezt lefordítom, mit fog jelenteni a Facebook posztokat készítő marketing-ipari szakmunkások számára:
vedd rá az embereket, hogy kommentezzenek, mert akkor majd többen látják a posztjaidat.
És ez baj? Elvileg nem, hiszen a CVD modellben is leírtam, mennyire fontos, hogy párbeszédet folytassunk a felhasználókkal. De Zuckerberg valószínűleg az értelmes párbeszédre gondol, amikor valódi interakciók alakulnak ki. De ezt nagyon nehéz elérni. Viszont mit könnyű? Mutatom, nézzünk egy reggeliző helyet vagy éttermet:
"Írd meg, mit reggeliztél!"
"Jelöld meg kommentben, kivel reggeliznél szívesen a barátaid közül!"
"Te hogyan szereted a tojást reggelire?"
"Hány tojást tudnál megenni egy reggelire? Írd meg kommentben!"
Gondolom nem kell folytatni. Ezek majd jól beszélgetéseknek látszó felesleges kommenteket generálnak, a Facebook szépen előreveszi, és boldog lesz a marketing-ipari szakmunkás és az ő családja.
Szép lesz...
Utolsó kommentek