Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (9) ebusiness (107) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (112) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (434) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Mit NE rakj ki a Facebookra?

Címkék: facebook

2019.02.28. csütörtök 11:30 Konrad

facebook-748885_640.jpg

Annyi sok jó tanácsot láttam már, hogy a cégeknek mit kell(ene) posztolniuk, hogy most inkább azt írom le, mi az, amit nem szabad, vagy nem érdemes kirakni a Facebookra - cégként.

Először is a kötelező dolgok, amiket ne posztolj:

  • Meztelenséget
  • Erőszakot
  • Gyűlöletkeltést

De ez általában is igaz, nemcsak cégként. Nézzük a cég-specifikusokat!

Másnak a tartalmát

Ez kimondva egyszerű, de néhe nehéz betartani. Sok dolog tartozik ide. Ne rakjál fel a Facebook-ra (se) olyan képet, ami nem a tiéd, vagy nem vetted meg. Igaz ez a videókkal is. Ha olyan tartalmat linkelsz, ami nem a tiéd, azzal nem lesz bajod (hacsak azt nem állítod, hogy te csináltad). De közvetlenül feltöltened nem szabad!

Szövegre is igaz ez természetesen, de ott annyiban tovább is mennék, hogy a kis átírás sem elég. Minden ilyen tartalomhasználat lényegében lopás. Üzleti oldalon a lopás nemcsak nem helyes, de bizalmat is rombol, és ha végül ilyen ok miatt tiltják akár az oldalt is, akkor azzal sok belefektetett munka elvész.

Mást engedély nélkül tartalmazó képet

Ez is egy érdekes probléma. A Facebook-on is azok a képek működnek jobban, amin van ember. De hiába tiéd a fotó, ha az azon szereplőktől nincs engedélyed a képek használatára, nem rakhatod ki. A probléma hasonló az előző ponthoz, csak más a "tényállás". Ebben az esetben is lehet büntetést kapni, és akár az oldal is veszélyben lehet.

Megoldás: fotózáskor engedélyt kell kérni a szereplőktől a használathoz.

Nem engedélyezett játékot

Lájkot kérhetsz egy játékban, megosztást nem. Tudom, ezt sokan nem tartják be, de ez olyan, mint a gyorshajtás: attól, hogy sokan csinálják, még nem szabályos.

A konkurenciáról szóló bármit

Céges oldalon ne foglalkozz a konkurenciával. Nem érdemes, visszatetszést kelt, lényegében kontraproduktív. Egyszerűen nem éri meg. Akkor sem, ha közvetlenül támadnak egy saját bejegyzésükben. Ilyen esetben arra a bejegyzésre náluk reagálhatsz (bár nagy eséllyel tiltani fogják ezt), de saját posztot írni emiatt csak a bajt növelheti.

Nem kell.

Ne politizálj

Már persze akkor, ha nem párt vagy. Már egy társadalmi szervezetnek vagy alapítványnak sem érdemes politizálnia, cégként pedig végképp nem. És ezt most nem azért javaslom, mert féltelek, hogy majd az ilyen vagy olyan hatalom lecsap. Nem, a gond nem ez. A gond az, hogy a politikai véleménykülönbség mára annyira polarizált, hogy egyszerűen elveszítheted az ügyfeleid egy részét, ha nyíltan kiállsz bármelyik párt mellett.

Van azért egy kivétel. Ha a politizálásnak az az oka, hogy a piacodat a politika valamilyen úton tönkreteszi, akkor már mindegy, a következmények tőled függetlenek. Ilyenkor végső soron mindegy is, hogy politizálsz-e a céges oldaladon. Nagyobb károd már várhatóan úgysem lesz ettől.

Rossz ügyfelet

Vannak olyan iparágak, ahol megszokott (még akkor is, ha tiltott) a fekete lista használata. Ilyen pl. az autókölcsönzés. Azt is látom néha, hogy főleg a pici cégeknél előfordul, kiposztolnak egy-egy rossz ügyfelet. Legyen szó nem fizető cégről vagy bunkón viselkedő személyről.

Ez több ok miatt sem helyes. Egyrészt nem szükségszerűen jogszerű, mi nem vagyunk bíróság, nem a mi dolgunk büntetni. Másrészt kommunikációs okokból sem ajánlott negatív dolgokról beszélni. Mert bár a nyilvánosság lehet segítség, de nem az új ügyfél szerzésben, maximum a pénzünk megszerzésében. Ami persze nagyon fontos, de nem szükségszerűen elégséges cél a Facebook-on.

Vicceskedést

A humor jól pörög. A vicceket lájkolják, megosztják. Akkor miért ne rakjunk ki ilyen tartalmakat?

Ennek több oka is van. Egyrészt, ha a humor nem kapcsolódik hozzánk, akkor a bejegyzés öncélú. Elér sok embert, de nem szükségszerűen a célcsoportunkat, és nem fognak arra emlékezni, kik vagyunk és mivel foglalkozunk.

Másrészt a vicceskedés miatt kapott követőink a jövőben is ugyanezt várják majd tőlünk, így továbbra sem lesz hatékony, ha magunkról kommunikálunk.

Ha a humor rólunk szól, a termékeinkről szól, akkor már lehet csinálni ilyen posztokat. De ebben az esetben is figyeljünk két dologra: mennyire oszthatja ez meg a fogyasztóinkat, és mennyire illik bele a cégünk általános image-ébe.

Főleg fmcg területen látom az olyan vicces posztokat, ami egy-egy szóviccre épül. Ezek elsősorban a vírushatásra játszanak: annyira idióták, hogy előszeretettel osztják ezt meg, így sokakhoz elér. De csak azoknál a cégeknél működhet ez a módszer, ahol egyrészt széles az ügyfélkör, másrészt széles a bolthálózat is (vagy online lehet rendelni).

Vagyis a vicceskedés nem mindig gond, de nem mindegy, hogyan csináljuk.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr4914627538

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása