Az UniCredit Bank Magyarország bejelentette, hogy otthagyja a Facebook-ot és az Instagram-ot.
Az első kommentek, amibe belefutottam, arról szólnak, mekkora hülyeség ez. Miért mennek el? Mi ennek az oka? Mindenki ott van a Facebook-on, miért nem maradnak? A bank amúgy ad erre választ:
Az UniCreditnél kiemelten fontosnak tartjuk, hogy ügyfeleinkkel védett digitális csatornákon keresztül kommunikáljunk és ezeket a csatornákat folyamatosan fejlesszük. Ezen elköteleződésünket szeretnénk a felfüggesztéssel megerősíteni. Megértésedet köszönjük.
De mit is jelent ez?
Kezdjük az elején. Sokszor leírtam, elmondtam, a Facebook nem való mindenkinek. Elsősorban azoknak a cégeknek jó a Facebook, amelyek erősek a kommunikációban, amiket szeretnek az emberek. A Facebook a love brand-ek játszótere. Ha egy cég nem tud vagy nem akar kommunikálni, az felejtse el a Facebook-ot, nem neki való.
Lehet, ezt ismerte fel az UniCredit?
Ha egy nagyobb cég, amelynek magánszemély ügyfelei vannak, elkezd a Facebook-on kommunikálni, nagyon hamar egyben ügyfélszolgálati csatornává is válik az oldala. Ez abban az esetben nem baj, ha ez kezelhető. De ha az ügyfelek kellően elővigyázatlanok, és kiadnak érzékeny személyes információkat, akkor őket védendő korlátozni kell az ilyen beszélgetéseket.
Lehet, ezért lépett az UniCredit?
A bankok nem túl népszerű cégek manapság. Márpedig ha egy céget nem szeretünk, azt szeretjük fikázni, szeretünk beszólni. Egy Facebook oldalon a kommentekből elég jó képet lehet kapni arról, mennyire szeretik az ügyfelek a bankot.
Lehet, túl sokan fikázták az UniCreditet?
Egy nagy cég Facebook jelenléte nem olcsó. Részben azért, mert sok időt vesz el, amíg a bejegyzések elkészülnek, elfogadják azokat. Részben azért, mert eleve magasabb költséggel jár minden, amit egy bank csinál: senki nem vállalja el olcsón, kkv árakon a munkákat. A megfelelő kutatásokkal mérhető, hogy egy Facebook oldal mennyiben segíti a bank üzleti menetét. Ki lehet számolni, megéri-e Facebook oldalt fenntartani?
Lehet, az UniCreditnél az jött ki, hogy nem éri meg?
A Facebook elsősorban a nem céges kommunikációt tudja támogatni. Ha az elsődleges célcsoport cégek, azok közül is a nagyobbak (vagyis nem a mikro- és kisvállalkozások), akkor a Facebook nem kell. Persze nem kell kivonulni a közösségi médiából, ott van helyette a LinkedIn, direkt céges kommunikációra.
Vajon ezért léphetett az UniCredit?
Mindenesetre meglepő lépés, bár mint látható, sok módon lehet indokolni ennek szükségszerűségét. Ismerve, hogy egy-egy banknak mennyire összetett a kommunikációs döntéshozatala, tudva, milyen szintű biztonsági elvárásokkal kerülhetnek ki bejegyzések, én nem lepődök meg. Úgy tűnik az UniCreditnek nem való a Facebook. Jobb ezt felismerni és kijelenteni, mint valamit évekig rosszul csinálni, drágán.
Lehet, az UniCredit ezt ismerte fel.
Utolsó kommentek