Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Kontraproduktív

Címkék: hiba közösség üzlet

2020.09.30. szerda 10:11 Konrad

family-2112266_640.png

Kontraproduktív. Ezt arra mondjuk, amikor pont az ellenkező hatást sikerül elérni, mint amit szeretnénk. A napokban erre láthattunk egy tökéletes példát. Megjelent egy mesekönyv, amelynek a célja a kisebbségben élők helyzetének egyfajta bemutatása. Ehhez meglévő meséket írtak át. A könyv megjelent, és igazából valószínűleg nem fogyott volna jelentősebb mennyiség belőle.

De mivel a kisebbségben élők közt vannak homoszexuálisak, transzok is, vagy ahogy a 24.hu fogalmaz:

A Meseország mindenkié című mesekönyvben a bántalmazó családból származó vagy az örökbefogadott gyerekhősök jól megférnek a meleg Hamupipőkével és a transz sárkányölővel.

a szélsőjobboldal már a megjelenés előtt lecsapott a könyvre. Ennek az lett a vége, hogy egy ismerten jobboldalinak számító petíciós oldalon aláírásgyűjtés indult azért, hogy a könyv kerüljön le a polcokról a boltokban, majd egy magát jobboldalinak nevező politikus nyilvánosan le is darált egy példányt.

Az eredmény: a legtöbb könyváruház eladási listáján az első helyre került a könyv. Újra kell nyomni, mert elfogyott. Ehhez már csak kis hab a tortán az a számos tiltakozás, amely a könyvdarálás illetve úgy általában a könyv betiltása ellen szól.

Tehát, röviden: a könyvet nem szerető csoport olyan sikeresen tudott tiltakozni a könyv ellen, hogy ezzel sikeresen megismertették az emberekkel, akik elkezdték megvenni azt, így sokkal több emberhez eljutott, mintha nem tettek volna semmit.

Kontraproduktív. Természetesen ehhez kellett a közösségi média, ahol egyrészt az ilyen szélsőségesen érzelmeket kiváltó témák nagyon gyorsan terjednek, másrészt az a tény is, hogy a könyv - megfelelő tálalásban - valóban kifejezetten megosztó.

Tanuljunk ebből: egyrészt jó példa ez arra, mennyire erős tud lenni a közösségi média. Jó példa ez arra, hogy milyen sikert lehet elérni a megosztó témákkal. De jó példa ez arra is, hogy sokszor pont a tiltakozás, a mások valamilyen megtámadása az, amellyel elérjük azt, amit nem szeretnénk.

Nem hiszem, hogy a magukat jobboldalinak nevezők ezt szerették volna elérni. Egyszerűen nem mérték fel a tiltakozásuk várható következményét. Alapvetően logikusan jártak el, azt tették, amit szerintük tenniük kellett. Csak az a fajta közösség, amely nincs korlátozva, nem úgy működik, hogy csak az egyik félnek lehet igaza. És mire kiderül, hogy a másik oldal többségben van, már késő.

Kontraproduktív. Számos cégnél látok hasonló lépéseket, csak persze kisebb mértékben. Amikor egy kommentben a cégvezető kioktatja a kommentezőt. Amikor különösebb ok nélkül kitiltásra kerül valaki. Amikor a magát okosabbnak gondoló cég a felhasználókat részben semmibevevő lépéseket hoz. Rendszeresen találkozok ilyen helyzetekkel.

A megoldás a gondolkodás, lehetőleg előre. Amikor azt látjuk, hogy a lépéseink szélsőséges érzelmeket válthatnak ki, akkor modellezzünk, gondoljuk végig, milyen következményekkel számíthatunk. És ha az jön ki, hogy a tevékenységünk kontraproduktív lehet, akkor fogjuk be a szánkat.

Mindenki jobban járna így.

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr2116219898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Illyés Edith 2020.09.30. 10:59:44

Gondolod, hogy Dúró Dóra látványos sajtótájékoztatót tart, és nem jut eszébe, hogy ezzel fel fogja hívni a figyelmet a termékre?

Szerintem nem kellene ennyire lenézni a jobboldalt.

A képviselő asszony pontosan tudta (remélte), hogy botrány lesz, és sok ember kíváncsiságból el fogja olvasni a könyvet. Közöttük sokan csak egy jóízű szörnyülködésre vágynak, és talán lesz néhány, akit befolyásol a könyv tartalma.

Viszont 9,9 millió embernek most esik le, hogy van itt egy lobbicsoport, akik a transzneműséget és hasonló témákat be akarják vinni az óvodába, iskolába. Közülük lesz pár százalék, aki szimpatizál a törekvéssel, és egy nagy tömeg, aki nem, nagyon nem, és megjegyzi magának, hogy melyik párt logója alatt ment a könyvdarálás.

Szerintem ez egy rendkívül ügyes marketing-akció volt, mindenféle szempontból, és sikeresen tematizálta a közéletet.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2020.09.30. 11:06:34

@Illyés Edith: A közéletet nem Dúró Dóra tematizálta, már az aláírásgyűjtéssel megvolt a figyelem. Szerintem az, hogy egy ilyen mesekönyv nagy példányszámban kelt el, igenis fontos lépés. A közéletnek az a része, amelyik ezzel a témával foglalkozott, jellemzően nem ez az akció alapján dönti el, hova fog szavazni, vagy mit gondol. Aki kicsit is akar gondolkozni, és utána néz a könyvnek, az pontosan tudni fogja, hogy itt a szörnyülködés oka nem a könyv tartalma, hanem a bigott és szélsőséges fogadtatás. Mert az, hogy az óvodákban beszélünk arról, milyen a világ, és elmondjuk, hogy nemcsak férfi-nő kapcsolat létezik, még senkit nem tett homoszexuálissá vagy beteggé, ellenben sokkal megértőbb társadalmat hozhat létre.
Ez az egész dolog csak azért téma, mert egyes emberek nem bírják elviselni, hogy vannak olyanok, akik másmilyenek, és a másmilyen emberek is szeretnék, ha nem lennének elnyomva. És itt nemcsak a szexuális másmilyenségről van szó, ahogy ez a mesekönyv sem csak arról szól.
Nem nézem le a jobboldalt, de ez az akció nagyon félre ment. A fél ország ezen röhög két napja, hogy a könyvből már csak előrendelést vesznek fel.

Illyés Edith 2020.09.30. 11:26:27

@Konrad: Szerintem itt az akcióval kapcsolatos személyes attitűdöd felülírja az akció értékelésének szakmai szempontjait.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2020.09.30. 11:29:54

@Illyés Edith: Igen, ez felmerült bennem is, éppen ezért nem írtam indulatból sehol az esetről. Megvártam a fejleményeket, megvártam azt, hogy mi történik, és ezek után ebből vontam le következtetést. Akkor lett volna hatása ennek az akciónak, ha a könyvet visszavonják, ha a könyv nem lenne elérhető stb.
Egyelőre nemcsak azt látom, hogy rengeteget eladtak belőle, de azt is, hogy kialakult egy vita a témában, ami jó. És azt is látom, hogy hány ember és szervezet áll ki a könyv mellett, ami a politikus akció nélkül biztosan nem történt volna meg.

szekertabor · provo.blog.hu 2020.09.30. 17:07:51

Hm.
Rövid távon valóban kontraproduktív egy ilyen figyelemfelhívás, ám ha egy szilárd értékrenddel bíró közösség nem hallatja a hangját az ehhez hasonló durva provokációk esetén, akkor az jóváhagyásként értelmezhető, és a közös értékrendet vallók közösségének a széthullásához vezet. Tehát az akció ugyan kontraproduktív, hiszen a "mesekönyv" forgalmát (amit témája alapján eleve csak korhatárosan lenne szabad árulni, mint a pornográfiát) nem csökkentette, hanem növelte, viszont azoknak a közösségét, akik nem szeretnék, hogy a gyerekek nemi identitásának kialakulását megzavarja egy manipulatív céllal íródott meséskönyv, sikerült szorosabbra kovácsolni, ami lehet éppolyan fontos, mint a könyv forgalmának adályozása.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2020.10.01. 11:06:45

@szekertabor: erre a manipulatív dologra, meg provokációra, és a komment egyéb állításaira két cikket javasolnék elolvasni:

www.csaladinet.hu/hirek/szabadido/konyv-_es_lemezajanlo/29191/nyomorek_buzi_cigany_-_ez_most_nem_karomkodas_hanem_mesekonyv

hvg.hu/elet/20201001_Meseorszag_mindenkie_mesekonyv_Labrisz_Duro_Dora

Ezek az írások nem születtek volna meg, ha nincs a "jobboldali" felháborodás. De most sokan, akiknek ez a téma több, mint ideológiai önigazolás, ismét elolvashatják, miért téved mélységesen a "jobboldal". Persze, akinek mindegy a valóság, és csak a hitének él, az gondolja tovább azt, amit akar.

szekertabor · provo.blog.hu 2020.10.01. 16:05:24

@Konrad: Érdekes, hogy az állításom lényegére nem reflektáltál, ami mögött én is ideológiai önigazolást vélek felfedezni.
Tehát ismétlem: ha egy azonos értékrendet valló közösség értékrendje ütközik egy jelenséggel, és a közösség hallgat, akkor esetleg nagyobb kárt szenved el, mint ha "kontraproduktív" módon fellép a jelenséggel szemben.

Például ha egy kiadó Budapesten piacra dobja a Mein Kampf című sikerkönyvet, és a függetlenobjektív sajtóban felháborodott cikkek követelik a betiltását/bezúzását, annak ugyancsak lehet a szándékolttal ellentétes hatása (emlékeim szerint volt is), ám a nácizmust helytelennek tartó közösség számára akkor is fontosabb lehet, hogy kifejezze összetartozását.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2020.10.01. 16:27:38

@szekertabor: persze, ez a hatás oldaltól függetlenül működik, nem kérdés. De a tábort amúgy máshogy is össze lehet tartani, és valójában az igazi felháborodást a politikus akciója váltotta, annak módja. A függetlenobjektív sajtó vagy a baloldal nem fog könyvet darálni vagy égetni. Itt nem önmagában a tiltakozás, hanem annak a módja is közrejátszott abban, hogy teljesen rosszul sült el a dolog.

Amúgy annyira, hogy utólag visszanéztem: több olyan ismerősöm, aki megosztotta az aláírásgyűjtést, Dúra Dóra akciója után törölte azt a faláról a Facebookon. Nem, nem tartotta össze ez semmit, csak még jobban kirekesztett.


süti beállítások módosítása