Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Hogyan (ne) bánj a vevőddel

Címkék: üzlet

2020.10.07. szerda 10:33 Konrad

souk-1627045_640.jpg

Amikor sok évvel ezelőtt először jártam Észak-Afrikában, nekem, marketingesnek az tűnt fel, mennyire jól "kiszolgálnak". Nemcsak az Európában megszokott módon "ott van, használd", hanem szinte az én fejemmel gondolkodva, vagy engem irányítva.

Amikor a bazárban az eladó megpróbálja kitalálni, honnan jöttél (találgat, persze), vagy rád köszön magyarul (mert felszedett 2-3 szót), akkor azzal két dolgot próbál elérni: meg akarja szerezni a figyelmedet és meg akarja szerezni a bizalmadat. 

Figyelem. Bizalom.

Ez az a két dolog, ami kell az eladáshoz. Ezt csináljuk online is, amikor hirdetünk (figyelem) és neked szóló üzeneteket készítünk (bizalom). De mindkettő olyan, ami vékony jég: a figyelmet könnyű elveszíteni (naná, annyi más dolog elvonhatja), a bizalmat könnyű elveszíteni.

Szeretek nézelődni boltokban. Ezt tettem Tunéziában is, kosár nélkül, mert tényleg csak nézelődni mentem be, utolsó nap volt, másnap utazunk, maradt egy kis pénz. Amikor elvettem valamit a polcról, és láthatóan megtetszett (léptem tovább, és vittem magammal - amúgy Harissa BerBer volt, azóta is kedvenc csípős fűszerem), odalépett hozzám egy eladó, és a kezembe nyomott egy kosarat. Nekem segítség volt, így könnyebb vinni, de neki üzlet: így többet bele tudok rakni, nagyobb lesz a kosárérték. Mi kellett hozzá? Figyelem. Figyelt, és nem azért, hogy lopok-e, hanem azért, kell-e segítség. Itt úgy gondolta, kell. Amúgy jól gondolta.

Tanulság? A vevő kiszolgálásának nagyon sok szintje van. A figyelem nemcsak azt jelenti, a vevő figyeljen rád, hanem azt is, hogy te is figyelj a vevőre. A bizalom megteremtése pedig a kiszolgálásnál is fontos. Nemcsak szép üzlet kell, nemcsak jó webáruház kell, hanem jó hozzáállás is.

Idehaza azt látom, hogy a kommunikáció sokszor probléma. Amikor egy vevő - amúgy jogos - panasszal él, nem ritkán látom, hogy az eladó konkrétan leszidja. Leckézteti, számon kéri, hülyének nézi. Ez mondjuk nem általános európai jelenség, ez inkább nagyon közép-európai viselkedés. Korábban azt hittem, lassan kinövünk ebből, de az internet rám cáfolt: elég csak a Facebook kommenteket nézni, vagy a Google Cégemben a véleményekre adott ilyen-olyan válaszokat.

Ha az eladó a boltban nem figyel a vevőre, hanem a telefonját nyomkodja, beszélget a másikkal, akkor sokszor megfordul bennem, hogy bemutatkozzak: helló, én vagyok a vevő! De ugyanez történik, amikor online azt látom, hogy nem ad az áruház, a cég megfelelő válaszokat. Hát minek menjek én oda? Hogy engem is leszidjon? Se figyelem, se bizalom, egyszerűen csak vannak. De minek?

Azt gondolják sokan, hogy a jó üzlet csak pénz kérdése. Tévednek. Hogy a jó üzlet a jó szolgáltatások kérdése. Tévednek. A jó üzlet a jó kiszolgálás kérdése: ha a vevő úgy érzi, foglalkoznak vele, ha a vevő úgy érzi, ő a fontos, akkor lesz figyelem és bizalom.

Amiből lesz forgalom, bevétel, haszon. Mert végső soron ez a cél.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr1216229790

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása