Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Forgalom biztosítás

Címkék: tartalom üzlet

2020.11.30. hétfő 09:27 Konrad

umbrella-2904775_640.jpg

Ami az üzleti életben rajtunk kívülálló erőforrás, de függ annak meglététől az üzletmenetünk, sok esetben biztosítható. Köthetünk rá biztosítást, hogy amennyiben a mi hibánk kívül eső ok miatt következik be előre nem látható változás, úgy ne legyünk teljesen kiszolgáltatottak, valamilyen módon kompenzálódjon a hasznunk, vagy bármi más, ami ettől a kieső erőforrástól függ.

Persze rengeteg olyan dolog van, amire eszünkben sem jutna elsőre biztosítást kötni, mert eddig nem volt szokás. Az online szakma egésze majdnem ilyen: mert a hagyományos dolgokra köthetünk (pl. egészségünkre, az eszközeinkre), de a nehezen megfogható dolgokra nem. Legalábbis egyelőre nem.

A napokban kezdtünk el dolgozni egy munkán Keresztúri Gergellyel, a Tartalomgyár.hu vezetőjével. A feladatunk egy tartalomszolgáltatás forgalmának az elemzése, mivel ettől a forgalomtól függ az, hogy mennyi hirdetést lehet eladni rajta, vagyis mennyi bevételt tud termelni.

A weboldalak, és ezen belül a tartalomszolgáltatások forgalma jellemzően öt forrásból érkezik:

  • direkt látogatók, akik ismerik a weboldal címét, és azt írják be
  • keresőből érkező látogatók
  • közösségi médiából érkező látogatók
  • a weboldalra mutató linkekből érkező látogatók (pl. hírmegosztók)
  • hirdetésből érkező látogatók.

Ezek mindegyik olyan, hogy az üzemeltetőn múlik elsősorban, mekkora a mértéke. Mindegyiket lehet valamilyen módon erősíteni, rövid és hosszú távon is. A probléma akkor van, amikor egy külső tényező megváltozik: például a Google algoritmust vált, vagy a Facebook csökkenti az organikus eléréseket. És ilyenkor azt látjuk, hogy a forgalom visszaesik, akár jelentős mértékben is. Ez pedig azonnali bevételcsökkenést eredményez, olyan módon, amire nem tudtunk felkészülni.

Keresztúri Gergely ötlete az volt, mi lenne, ha lenne biztosítás mondjuk a Facebook elérésre vagy Facebook által hozott forgalomra. Ilyenkor mondjuk 10 vagy 30 százalékos forgalomcsökkenés esetén elkezdene fizetni - annyit fizetne, amennyiért a kiesett bevétel pótolható lehetne, mondjuk hirdetésvásárlással. Akár csak átmeneti időre, mondjuk egy hónapra, hogy ennyi idő alatt legyen lehetőség megismerni az új algoritmust, legyen esély visszaszerezni valahonnan a forgalmat.

Elsőre meredek ötlet, másodikre viszont érdekes. Amikor ilyen mértékben függ az üzletmenetünk egy-egy külső tényezőtől, akkor érdemes lehet a kockázatot csökkenteni. A kérdés az, lesz-e olyan biztosító, amelyik látna ebben fantáziát. Én pesszimistább vagyok kicsit, mint Gergő: nem hiszem, hogy pár éven belül lenne ilyen megoldás. De talán tévedek, és talán mégis bevállalja legalább egy ilyen cég.

Akkor már csak ügyfelek kellenek, tartalomszolgáltatók, de akár webáruházak is, akiknek megéri ezt bebiztosítani. De ismerve a piacot, ilyenből azért van elég sok.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr9516306486

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása