Mindent tesztelni kell, amit készítünk. Hirdetési szöveget, kampányt, weboldalt, szolgáltatást... mindent. Ez mindig egy várakozással, izgalommal teli időszak, vajon jól terveztünk-e, jól sikerült-e. Amikor egy saját szolgáltatást tesztelünk, az még érdekesebb: nemcsak az a kérdés, jól lett-e megcsinálva, de az is, jó-e tényleg az ötlet. Mert hiába mértük fel előre, van-e rá igény, az igazi válaszok ekkor fognak megérkezni.
A tesztelésnek mindig több köre van. Az első körben akik csináljuk teszteljük, folyamatosan, többször. Ez a fejlesztésnek a része. Aztán amikor azt mondjuk, ez most kész, akkor vonunk be több olyan "belsős" embert, akik nem voltak benne a projektben. Aztán ha ők is elfogadták, bővítjük kicsit a kört, és nyitjuk meg néhány "külsős" tesztelőnek. És ha ez is pozitív, akkor nyitjuk meg mindenkinek.
De egy szolgáltatás esetében ez a megnyitás is lehet fokozatos: először csak szűkebb körben hirdetjük, és csak akkor lépünk ki több ember elé, ha már ebben a körben is azt látjuk, hogy nincs hiba.
Amiért ez most aktuális téma, az egy fejlesztésünk lezárása: most tart abban a körben, amikor már néhány külsős embert is bevontunk a tesztbe. És ha tőlük se kapunk nagy hibákról visszajelzést, akkor már ezen a héten kiléphetünk a nyilvánosság elé.
Első lépésben majd itt, ezen a blogon - így aki olvas engem, biztos nem marad le róla.
De ez így most izgalmas és kicsit drukkolós időszak is. Remélem, jó, amit csináltunk, remélem, működik, remélem, tetszik, remélem... Attól is izgalmas, hogy így már csak napok kérdése az igazi megmérettetés: a piacra lépés. Mert minden teszten túl ez az igazi tesztelés: a piaci környezet.
Drukkolok magunknak.
Utolsó kommentek