Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Határidőre...

Címkék: üzlet

2020.12.08. kedd 10:59 Konrad

time-1961240_640.png

Amikor belevágunk valamilyen üzleti tevékenységbe, akkor először kitűzzük a célt. De az okos (smart) célválasztás azt is jelenti, hogy kitűzünk határidőt is: mikorra szeretnénk elérni a célunkat. És ezt követően minden egyes lépésünk határidőhöz kötött: mikorra legyenek készen a tervek, a kampányok, a fejlesztések - minden.

De ha dolgoztál már alvállalkozóval, akkor biztosan tudod, hogy a vállalt határidő általában csak egy jó becslés: a munka soha nincs akkorra kész, mint amit vállaltak... De vajon miért van ez?

Először is, fontos tudnunk, hogy a fenti kijelentés, miszerint mindig és mindenki csúszik, nem igaz. A valóságban általában időre elkészülnek a munkák, csak az annyira természetes, hogy fel sem tűnik. De kezdődik a kampány, le kell adni időben a hirdetést, számos ok lehet, ami eleve lehetetlenné teszi a csúszást. És persze egy jól meghatározott határidő általában tartható is.

De akkor miért csúsznak mégis egyes munkák? Ügynökségként érdekes helyzetben vagyunk: félúton állunk a megrendelő és a kivitelező között. Végignéztem, milyen okok vezettek csúszáshoz az elmúlt pár éves időszakban, és leginkább az alábbi problémákat láttam:

Rossz tervezés

Nem gyakori, de előfordul, hogy amikor a tervek készülnek, félremegy valahol a folyamat, és nem lehet azt és úgy megvalósítani, ahogy eredetileg a megrendelő elképzelte. Ilyenkor jön a tologatása a problémának: mit lehet, mit nem lehet, hogyan kellene mégis. Változik a projekt, ezzel változik minden: az ár, az erőforrások és a határidők is.

Fölösleges bevállalás

Előfordul, hogy a kivitelező vállal el úgy feladatot, hogy tudja, nem lesz kész időre, de kell a munka. Lehet probléma a megrendelő által kért túl rövid határidő és annak elfogadása, de lehet probléma az is, hogy feltorlódnak a munkák a kivitelezőnél. De be kell vállalni, így már a megrendeléskor látszik, itt csúszni fognak a határidők...

Folyamatos változás

Ez az egyik leggyakoribb oka a csúszásnak: menet közben megváltoznak azok az igények, amelyek a megrendelőtől érkeznek. Ilyenkor nincs mit tenni, mindent újra kell tervezni, be kell iktatni az új igényeket, stb. Ez lényegében minden esetben biztos csúszáshoz fog vezetni.

Kivitelezői váratlan problémák

Ilyen is előfordult: kivitelezés közben történt változás a végrehajtó cégnél. Elment a vezető programozó, kiesett az erőforrások egy része, ad absurdum csődbe ment a cég. Ezek mind olyan új helyzetet teremtenek, amelynek a vége a folyamat megváltoztatása, ami aztán a határidő csúszásával is jár.

Túlzó elvárások

Kicsit hasonlít a fölösleges bevállalásra, de a probléma menet közben derül ki. A megrendelő áll elő olyan elvárásokkal, amelyeket az elején nem sikerült tisztázni, adott esetben teljesen mást vár, mint amit kap. Ilyenkor már önmagában az, hogy több körben történik a fejlesztés, kivitelezés, csúszáshoz vezethet.

Megrendelői döntésképtelenség

Hiába gyors és pontos a kivitelező, ha napokat, akár heteket kell várni a megrendelőre, ha válaszolni kell. Ha nem fogadják el időben a feladatokat, nem érkeznek időben kommentek, akkor ez vezet a csúszáshoz. Ez is gyakori probléma.

Megrendelői csúszások

Végül a top 3 oknak ez is a része: elkezdődik a kivitelezés, kellenek az inputok, de nem érkeznek meg. Kellenek a weblap szövegek, kellenek a kampányhoz a termékek, kell bármi olyan információ, ami nélkül nem lehet továbblépni, és nincs meg. Várunk, és ezzel csúszik minden...

A fenti okokat azért érdemes ismerni, mert egy jelentős részük kiküszöbölhető. A megfelelő projekt management, az alapos tervezés, a jó kivitelező kiválasztása mind szükséges. De sajnos a leggondosabb tervezés mellett is előfordul, hogy mégis beüt valami a fentiek közül. És olyankor borulhatnak a határidők.

Okos megrendelő erre úgy készül fel, hogy kalkulál a csúszással is: amire 4 hetet mondanak, arra hagy hat hétnyi időt, amire 2 napot, arra van egyébként egy hét, és így tovább. Ennek a megoldásnak egyetlen hátránya van: nem mindig van ennyi idő...

Határidőre készen lenni egy olyan tudás, amely értéket képvisel. Dolgoztam olyan nyomdásszal, aki azért tudott magasabb árat elkérni, mint a konkurensei, mert a magasabb árért mindig, minden esetben szállított határidőre. Soha nem késett - ha valamit nem lehetett megcsinálni időre, el se vállalta. És mivel sosem késett, így lehetett rá számítani, a magasabb árral lényegében a megrendelő a nyugalmát vette meg. Így is lehet.

Határidőre.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr516322446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása