Amikor egy előadást készítek, akkor tudom, hogy a legelején kell megragadni a figyelmet. Ha a hallgatóság felkapja a fejét, és rácsodálkozik arra, amit mondok, akkor jóideig figyel, és a figyelem fenntartása már egy picit egyszerűbb lesz. Ezért mindig igyekszek keresni valami jó adatot vagy szöveget, amivel a rövidebb előadásokat fel tudom dobni.
Persze a témám a marketing, az megköti a kezem, és nem vagyok olyan zseniális író sem, mint Rejtő Jenő, hogy ilyen kezdéssel álljak elő, mint ez is:
- Uram! A késemért jöttem!
- Hol hagyta?
- Valami matrózban.
- Milyen kés volt?
- Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta?
- Várjunk... Csak lassan, kérem... Milyen volt a nyele?
- Kagyló.
- Hány részből?
- Egy darabból készült.
- Akkor nincs baj. Megvan a kés!
- Hol?
- A hátamban.
- Köszönöm...
Sőt, valójában író sem vagyok, de azért előadásokat sokat készítek. Így tudom, a fenti megoldás jó és hatásos is.
Kedden fogok szerepelni a Székelyudvarhelyi Egyetemi Központ BizniSZEK programjának a részeként, ahol egy kb. 50 perces (online) előadást fogok tartani arról, hol van a közösségi média helye egy vállalkozás marketing folyamatában. Ehhez kerestem valami hatásos felütést, és így jutottam el a címben is feltüntetett számhoz.
144 perc. 2019-ben átlagosan ennyit töltöttünk naponta a közösségi média előtt világszinten.
144 perc, ami egy átlag: van, ahol többet, van, ahol kevesebbet. A pontos adatok itt érhetőek el: https://www.broadbandsearch.net/blog/average-daily-time-on-social-media
Elég sok idő ez. Persze ezen belül tovább oszlik ez a figyelem a különböző szolgáltatásokra, de a lényeg látszik: naponta sok órát töltünk a közösségi médiával (igaz, Európában a legkevesebbet, de az is több, mint egy óra). Amikor tehát azt látjuk, mennyit foglalkozik mindenki ezzel a területtel, akkor gondoljunk erre a számra: ez az oka annak, hogy ilyen fontos. Mert az emberek figyelme itt van.
144 perc naponta. 144. És csak ezután jött 2020, a lezárásokkal...
Szeretnél képben lenni, képben maradni az online marketinggel? Szeretnél egy moderált közösség tagja lenni? Gyere, és lépj be az Onlinemarketing Klubba!
Utolsó kommentek