Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

QR kód

Címkék: weboldal üzlet

2021.01.19. kedd 09:19 Konrad

blogqr.png

Érdekes dolog ez a qr kód. Szinte mindenki ismeri, találkozott már vele, mégsem biztos, hogy tudja, mire is való - pontosabban miért is jó ez a valami. A napokban futottam bele olyan kérésbe, hogy generáljak le egy qr kódot valamihez, és ekkor kellett rájönnöm, hogy miközben nekem tök természetes, hogy mire való ez, másoknak nem annyira van ez így.

Pedig nap mint nap találkozunk qr kóddal, termékeken, névjegykártyákon, weblapokon, plakátokon. De mire is jó nekünk ez, és miért lehet téma a qr kód egy online marketinggel foglalkozó blogon?

Leginkább azért, mert a qr kód egy nagyon egyszerűen használható kapcsolat az offline és az online világ között, olyan módon, hogy ez még olcsó is. De mit is tud a qr kód?

Lépjünk egyet vissza: a termékek jelölésében pár évtizede jelent meg a vonalkód használata. A vonalkód egy egyszerű, egy dimenziós jelölés: az egymás melletti vonalak vastagsága illetve a vonalak egymástól való távolsága kódol egy számsort, amely lehet kevés (5-7), de akár 13 is. Sőt, elvileg bármennyi, de persze korlát az, hogy ezt a kódot be is kell tudni olvasni valamilyen eszközzel. Így az elterjedt hossza az valahol 10 fölött véget ér (a kereskedelmi kódok pl. 13 számjegyűek). Bővebben például a Wikipédián lehet olvasni erről, akit érdekel.

Viszonylag könnyen belátható, hogy miközben a kód előnye a gyors beolvasás, hátránya az, hogy kevés információt hordoz. Így kezdték el fejleszteni ezt a technológiát, és jött létre a 2 dimenziós kód, amely már több információt is tud tartalmazni. Kellett ehhez persze a technológia fejlődése, hogy legyenek olyan eszközök, amelyek az ilyen kódokat is képesek gyorsan leolvasni (és feldolgozni, vagyis a tartalmukat megjeleníteni). A kétdimenziós kódok közül a legismertebb és legelterjedtebb a qr kód lett.

Rengeteg információ érhető el a qr kódról a Wikipedia oldalon, például mit jelent a rövidítés, mikor készült és így tovább. Ami most bennünket igazán érdekel, az két dolog. Egyrészt a tárolási kapacitása: latin betűs szövegből bő 4000 karaktert tud tárolni egy ilyen kód. Ez már elég sok ahhoz, viszonylag bő információ beleférjen. Egy flekk például 1800 karakter, vagyis egy bő 2 flekkes cikk például gond nélkül belefér egy picike kódba.

A másik fontos dolog, hogy tartalmazhat olyan jeleket, amelyek a qr kód jellegét is megadhatják. Vagyis elhelyezhetünk benne például weboldal címet (URL-t), de akár egy névjegykártya teljes tartalmát (nevet, telefonszámot, címet, e-mail címet) olyan formában, ami azonnal lementhetővé válik mobilon.

Végül már csak az kellett, hogy elterjedjen az okostelefon: akinek van kamerás telefonja, annak van a kezében egy qr kód olvasó is. Az újabb telefonokon már egyedi program sem kell, a kódok egy részét felismeri a telefon fényképező programja is.

Így semmi akadálya annak, hogy marketingre is használjuk a kódot:

  • belerakhatjuk a weboldalunk, webáruházunk címét
  • a konkrét termék címét
  • a termékről készített videó címét
  • belerakhatunk kapcsolat információkat: telefonszámot azonnal tárcsázható módon, e-mail címet stb.
  • konkrét szöveges információt is átadhatunk így
  • és sok mást is kitalálhatunk, ami offline információátadás.

Ráadásul qr kódot nem is nehéz csinálni, számos program és weboldal elérhető a neten.

Én alapvetően arra használom, hogy a névjegykártyán beolvashatóvá teszem annak adatait. Így ha valaki le akarja menteni telefonjába, akkor csak leolvassa a kódot, és máris mentheti a telefonkönyvébe. Ezen kívül még webcímeket is szoktunk kódolni pl. eseményeken megjelenő molinókra, roll-up-okra. Itt egy dologra kell figyelni: a leolvasás mobilon fog történni, így a megadott címen levő oldal mindenképpen mobilbarát legyen.

Erre jó tehát a qr kód. Tény, tapasztalatunk szerint viszonylag kevesen használják, így minden további nélkül megértem, hogy sokan kerülik ezt a megoldást. De a lehetőségről akkor is érdemes tudnunk, mert néha nagyon hasznos tud lenni.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr6416394804

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2021.02.24. 15:15:44

A posztban is említésre került a Wikipédia, amely ma már megkerülhetetlen, annyira gazdag információforrás. Nem vált túl ismertté a Wikipédia egy speciális elérési módja, a <b>QRpedia</b>, pedig nagyon jó ötlet, és nincs vele semmi különösebb tennivaló. A lényege röviden az, hogy minden Wikipédia-oldalnak automatikusan van QRpediás címe is, és ha azt nyitjuk meg, akkor egyből az eszközön beállított nyelvű cikk nyílik meg - ha van, egyébként választani lehet a nyelvek közül -, mobilbarát, tehát kisebb képernyőn is jól olvasható tördelésben. Kipróbálhatja a fr.qrwp.org/Code-barres címet a mobiltelefonján, és ha a magyar nyelv van megadva alapnyelvként a telefonon, akkor a francia nyelvű helyett a magyar szócikket fogja megkapni a vonalkódról, az előbb látott alakból mobilbarátra alakítva.

A QRpedia kitalálói úgy gondolták, hogy a legpraktikusabb, ha a címet egy QR-kód alakjában teszik elérhetővé a különböző helyeken, mert a mobiltelefonok képesek a kód képét beolvasva közvetlenül a kódban tárolt címre is ugrani. Ez nem kötelező része a megoldásnak, de jó ötlet.

Mivel a Wikipédia legtöbb szócikke közműveltségi és kulturális témájú, a legtöbb hasznot az idegenforgalom láthatja belőle, de ha betartjuk a Wikipédia szabályait, másféle tematikájú cikkek is írhatók, több nyelven is. A QRpediáról és a Wikipédia szabályairól itt van egy hosszabb ismertető: wikipedia.blog.hu/2014/02/23/06_qrpedia .


süti beállítások módosítása