Az online marketing ismeret nem statikus tudás. Nem úgy működik, hogy egyszer megtanulom, és onnantól tudni fogom. Ez amúgy nemcsak az online marketing sajátja, sok más területre is igaz ez. Az online marketing (és általában a marketing) talán attól különlegesebb, hogy egyrészt iszonyúan gyorsan változnak az eszközök, másrészt a tudás jelentős része tapasztalatai: ha ezt csinálom, akkor az történik.
Ezért folyamatosan kell tanulni, cikkeket olvasni, mások tapasztalatát megismerni. Erre számos módszer van, az egyik lehetőség a közösségi média, ahol követhetjük a szakmai oldalakat, a szakmai véleményvezéreket. A másik lehetősége a hírlevél, már ha fel lehet iratkozni ahhoz, aki érdekel bennünket. De van még egy út, ha nem akarjuk hetente végiglátogatni a weblapokat, ez pedig az rss.
Van egy jó leírás a Wikipedián arról, mi az rss. Pontos, de talán érdemes egyszerűbben is megfogalmazni: az rss egy olyan megoldás, amelynek a segítségével nem maradsz le egy hírről sem, ami a téged érdeklő oldalakon megjelenik. Ehhez szükséged lesz egy rss olvasóra (ahogy az emailek olvasásához is szükséged van egy levelező programra). Ez lehet egy mobilalkalmazás, lehet egy webes szolgáltatás, de lehet valamilyen szoftver (vagy annak része). A legismertebb megoldások egyike a böngészőkbe elérhető olvasó (elsősorban az Opera erős ebben), a másika pedig a webes alkalmazás + mobil alkalmazás, talán a Feedly a legismertebb ilyen megoldás.
A legtöbb weboldal támogatja az rss-t, vagyis a tartalmak (vagy azok ajánlói) elérhetőek rss olvasón keresztül is. Nincs más dolgunk, mint feliratkozni ezekre: az oldal címének az ismeretében az rss olvasó listájára fel tudjuk venni, és kapni fogjuk a híreket.
Az rss nem új dolog, sőt, igazából sosem lett túl ismert vagy népszerű. Sokak számára lényegében ismeretlen megoldás. De pont azok használják, akik talán a legértékesebb olvasók: akik kíváncsiak ránk. Ezért érdemes figyelni arra, hogy az oldalunk, a blogunk elérhető legyen így is. Természetesen erre csak azoknál az oldalaknál van szükség, ahol jelennek meg kisebb-nagyobb rendszerességgel új tartalmak.
Mert az rss legnagyobb erénye az, amikor olyan oldalakra iratkozunk fel, ahol csak alkalomszerűen, ráadásul nem is rendszeresen jelenik meg valami friss hír vagy tartalom. Mert ilyenkor nem kell hetente ellenőriznünk, írt-e valamit mondjuk a blogger, az rss olvasóban úgyis meg fog jelenni, amint kirak egy friss tartalmat.
Az rss tehát azoknak kell, akik folyamatosan szeretnének képben lenni. Hozzá kell tennem, elég frusztráló tud lenni, amikor egy-két napig nincs időm átnézni a friss értesítéseket. Napi 80-120 frissítés biztosan érkezik, így ez komoly idő is lehet. De ez az ára annak, hogy lássam, mint írnak az online marketing témában az amerikai szakértők vagy mik a friss hírek a magyar piacon.
Így tehát csak akkor ajánlom neked az rss használatát, ha vannak olyan alkalomszerűen frissülő tartalmak, amelyekről nem akarsz lemaradni. De akkor nagyon praktikus.
Olvasod a híreket, és megbeszélnéd egy szakmai csoportban? Szeretnél segítséget kapni, ha elakadsz? Gyere, és legyél tagja az Onlinemarketing Klubnak, ott mindezt megkaphatod!
Utolsó kommentek