Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Kenguru ugrásban

Címkék: google üzlet facebook

2021.02.19. péntek 10:52 Konrad

box-3849936_640.jpg

Ausztrália úgy döntött, hogy a hírszolgáltatóknak pénzt (is) kell kapniuk azoktól a platformoktól, amelyeken meg lehet osztani a híreiket. Ez ugye elsősorban a Google-t (Alphabet-et) és a Facebook-ot érinti. A két cég más-más irányba indult el: a Google elkezdett egyezkedni az érintett kiadókkal, a Facebook pedig blokkolta az érintett kiadók cikkeit.

Ausztráliai messze van, de az ottani döntés és a cégek reakciói az egész világon hírértékűek: vajon ez csak egy olyan egyedi, egyszeri törvény, mint az erszényes állatok, vagy sok más ország is átveszi? És ha sok ország átveszi, akkor mi lesz a "nagyok" stratégiája? Éppen ezért is érdekes az, hogy ki mit lépett. És persze azért is, mert így újra lehet kicsit beszélgetni arról, mi okozza elsősorban a problémát.

Sok olyan kérdés van, ami felmerül a fenti események kapcsán. Íme néhány, a teljesség igénye nélkül:

  • Közműnek számít-e a Facebook és a Google?
  • A kiadók által írt anyagok terjeszthetőek-e az interneten?
  • A kiadók által írt anyagok linkelhetőek-e az interneten?
  • A kiadók bevételének honnan kellene származnia?
  • Beleszólhat-e egy szolgáltató, mire használja a felhasználó a szolgáltatását?

És ezek a kérdések csak a felszínt birizgálják... Az alapvető, háttérben meghúzódó harc a régi és az új média között zajlik. A hagyományos kiadók még mindig visszasírják a XX. századot, annak üzleti modelljét, miközben az új média vállalatok finoman szólva szarnak az egészre, és azt mondják, ez már nem a múlt évezred, ébresztő, mások a szabályok. Csak közben a háttérben a bevételek átvándoroltak a régi médiából az új médiába. Mert a Google és a Facebook bevételei nem a semmiből teremtődtek, a régi médiától vettek el pénzt.

Azok a hirdetési bevételek, amelyek a Google-nél és a Facebook-nál megjelentek, jobbára a régi média platformjairól hiányoznak. Például a nyolcvanas években egy átlagos nem országos USA napilap fontos bevételi lába volt az apróhirdetések. Hasonlóan fontos bevételi láb volt a kisvállalkozások hirdetései. Amikor idehaza el akartam érni egy kisváros lakosságát, akkor a helyi-megyei lapban kellett hirdetnem, más út nem volt. Mára ez a háttérbe szorult, egy jól célzott Facebook kampánnyal elérek mindenkit, aki kell nekem.

A probléma az, hogy a régi média a bevételeiből finanszírozta a hírek gyártását, így a hírek is elkészültek, és bevételük is volt. Mára a bevétel egy jelentős része máshol van, de a híreket továbbra is elő kellene állítani. Nem beszélve arról, hogy a híreket továbbra is a régi média vállalataitól fogyasztjuk, vagy olyan internetes cégektől, amelyek hasonlóan működnek: híreket, cikkeket készítenek, amit olvasnak az emberek, és az olvasottságot igyekeznek pénzzé tenni előfizetéssel, reklámmal. Miközben ezek a hírek "éltetik"  valamilyen mértékben a Google-t és a Facebook-ot is. Konkrét hírkereső szolgáltatásokat is, de a Google kereső se lenne túl érdekes, ha a cikkekben nem keresne. A Facebook-on megosztott tartalmak is nem kis részben cikkek, amelyeket nem ők vagy a felhasználók írtak.

A fentiekből elvileg logikusan következik, hogy akkor talán vissza kéne juttatni pénzeket azoknak, akik készítik a híreket. A Google tett is ilyen lépéseket, a Google hirdetési rendszerének a része az AdSense, amely a bevételek megosztásával és hirdetési platform biztosításával ad megoldást erre. De a Facebook még próbálkozni sem próbálkozik, hogy ilyet tegyen. Vagyis a mostani két irányba lépés az ausztrál történésekre nem új dolog: mindkét cég folytatja azt, amit eddig.

Mégis fontos, mi fog most történni. Vajon a Google meg tud értelmesen állapodni a kiadókkal? Vajon a Facebook taktikája bejön, és az ausztrál kormány rántja hamarabb félre a kormányt (bocsánat)? Mert ez példa lehet sok más országnak is. A franciák már nagyon készülődnek, a németek se szeretik egyik céget se, és ha Európa bekeményít, az példa lehet másoknak is.

Előbb-utóbb megoldást kell találni a fenti helyzetre, az biztos. Most az ausztrálok léptek egy drasztikusat, és ez nem maradt szó nélkül. Azt hiszem, nagyon hamar ki fog derülni, mi lesz ezen a piacon az új szabály.

Szeretnél képben lenni, képben maradni az online marketinggel? Szeretnél egy moderált közösség tagja lenni? Vagy csak kibeszélnéd ezt a cikket? Gyere, és lépj be az Onlinemarketing Klubba!

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr3416431718

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr Keynes 2021.02.19. 11:37:10

Sok múlik azon például, hogy az USA egyes tagállamai vagy az EU kivárnak-e. Más a hatalmi játszma, ha Ausztrália nem marad egyedül.

(Itt kommentelek inkább, nehogy a facebook lenyúlja a kommentért járó pénzt. :))

apro_marosan_petergabor 2021.02.19. 16:50:18

Erősen szorítok az Ausztráloknak.
Az FB, TW, G irányítani akarják már lassan a világot, s közben meg is gazdagodnak rajta. Cenzúráznak úgy, ahogy a mögöttük álló érdekcsoportok kívánják. Ha panaszt emelsz ellenük, önkéntes támogatóik akadnak, akik szintén (FB) áldozatok, de valami suicid hajlammal önként dugják a guillotine alá... S támogatják a multit... ahelyett, hogy melléd állnának.
Holott a belépéskor mindennel ellentétben nem mondtál le a jogaidról, még akkor sem, ha látszólag ilyet aláírtál!
Az ausztrálok most a Googleval, FB-vel egyaránt fizettetni akarnak, nagyon helyesen.
Az EU is készül valami ilyesmire, hajrá!

bandiras2 2021.02.19. 20:36:38

@apro_marosan_petergabor:
Ez pont olyan mint a vasút fénykorában a vadnyugaton.
A vasút mentén sorakoztak a kisvárosok. A kisvárosokban megállt a vonat. Volt hogy csak utasért, csomagért, volt hogy vizet, szenet is vett fel.
Mikor az egyik kisváros polgármesterének az a nagyszerű ötlete támadt hogy megadóztatná a vizet szenet, akkor másnap a vonat nem állt meg. Máshol szenelt. Nem állt meg másnap se. Meg harmadnap se. Meg soha többé. Ez nem egy olyan város volt, ahol hegyekben állt az olaj/arany/ezüst/vasérc. A többi polgármester tanult belőle. Soha többé senkinek nem jutott eszébe a vasutat piszkálni.
Most a facse a vasút.
És azt játsza, hogy Ausztrália faluban nem rakják ki az újságot, mert fel se vették az oda címzett kiadványokat.

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2021.02.19. 21:25:11

@bandiras2: Ha elég város összefog kénytelen fizetni a társaság. Egyébként meg a Standard oilt is megrendszabályozta végül az állam.

apro_marosan_petergabor 2021.02.20. 12:19:53

@bandiras2:
AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK egyrészt elmagyarázta.
Másrészt az EU is fizettetni akar - az pedig majdnem egy földrész.
Harmadrészt Ausztrália egy földrész, nem egy csajágaröcsögei megálló....
Emellett vannak más alternatív szolgáltatók. Az FB monopol helyzetét meg kell nyírbálni, mert erősen elszaladt vele a ló.
Vagy viselkedjen normálisan.


süti beállítások módosítása