Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Marketinges vagyok

Címkék: onlinemarketing

2021.02.22. hétfő 09:41 Konrad

marketing-2483867_640.jpg

Hajlamosak vagyunk magunkból kiindulni, és hajlamosak vagyunk a divat vagy éppen a többség után menni. Ennek oka az, hogy társas lények vagyunk, és a mintát a szocializáció - vagyis lényegében a nevelés, a család, a barátok, az iskolák, a fogyasztott tartalmak - adja. Ez nem baj, így komfortos az életünk, lényegében így vagyunk valakik.

Marketingesként azt kell megtanulni, hogy ezen túl tudjunk lépni. Ne az számítson, nekem mi tetszik, ne az számítson, én hogyan gondolom. Egy olyan világban, ahol még a közösségi média is a nekem tetsző, a velem egyetértő tartalmakat adja, nem egyszerű megtanulni ezt a fajta attitűdöt.

Pedig e nélkül nem fogunk tudni jó marketingesekké válni, és ezt abban is látom, hogy mennyi olyan ember van, aki máshogy működik, mint én, máshogy működik, mint a környezetem.

Marketingesként lehetőségünk van arra, hogy kutatásokat használjunk. Lehetőségünk van arra, hogy megismerjünk eltérő célcsoportokat. Lehetőségünk van arra, megismerjünk eltérő véleményeket és viselkedéseket. Sőt: marketingesként feladatunk mindez. Mert akkor fogunk tudni jól dönteni, akkor fogunk tudni jó javaslatokat adni.

Amikor azt mondom, marketinges vagyok, akkor többek közt azt mondom: képes vagyok így gondolkodni. Képes vagyok beleélni magamat mások életébe, képes vagyok úgy látni, mint más emberek. Nem állítom, hogy egyet is értek velük. Azt sem állítom, hogy tetszik az, amit így kell csinálnom. De egy biztos: a sikerhez képesnek kell lennem ezt megtenni.

Amikor egy marketinges folyamatban részt veszek, akkor mindig is a cél ismeretében kell viselkednem. Tudnom kell tehát, mi az üzleti cél, mi a marketinges cél, mit várunk el ettől a folyamattól. Ehhez természetesen sok információra van szükségem, hiszen minden cég más, minden feladat más, még akkor is, ha kívülről hasonlónak látszik.

A cél ismerete után jön a célcsoport megismerése, és ebben segít a fent leírt képesség: az, hogy a célcsoport ismeretében már tudjam, mire is lehet szükség. Tudjam azt, milyen eszközökre van szükség, milyen stílus lesz a megfelelő, milyen módon kell az üzeneteket becsomagolni.

A marketinges munka egy része könnyen tanulható. Más része idővel és gyakorlással tanulható meg. De önmagában annak az ismerete, hogy hogyan működik a Google hirdetési rendszere, vagy milyen fő jellemzői vannak egy jó weboldalnak, nem tesz senkit marketingessé. Ezért érzem azt, hogy kevés jó marketinges van, és annál több jó végrehajtó, aki ért egy-egy szakterülethez. Fontos az ő munkájuk, szükséges az eszközismeretük, de szükségszerűen nem elég egy teljes folyamat menedzseléséhez. Az ő munkájuk is könnyebb, ha van olyan, aki mindent átlát. Nem kell ismernie az egyes eszközök minden részletét, de tudnia kell, mikor kell az adott eszköz, és az mire képes. Ez a fajta ember az én szememben a marketinges. Aki ezt átlátja, és képes menedzselni ez alapján a folyamatokat.

Marketingessé váláshoz ezért nem elég tanulni. Nem elég elvégezni pár tanfolyamot. De nem elég az sem, ha láttunk már kampányt közelről. Marketingessé akkor válunk, ha ismerjük a szakmai hátteret, van alap tudásunk, és ehhez szerzünk gyakorlatot. Akkor leszünk jó marketingesek.

Ezért fontos, hogy sem egy egyetem, sem egy képzés nem csinál senkiből marketingest. De megadják azt az alapot, amiből már marketinges lehet az ember.

És még egy dolog van, ami egy marketingesnek kötelező: a folyamatos tanulás. Annyira gyorsan és annyira sokat változik a világ, annyira változékony a fogyasztói viselkedés, és olyan mennyiségű új tapasztalatot is lehet szerezni, hogy a marketinges életének egy nem kis része az új dolgok megtanulása. Ha ez elmarad, akkor a tudás elavul, és már nem fogja tudni megismerni a teljes képet.

Mert fejlődni kell. A marketing alapvetően egy olyan szakma, amely folyamatosan változik. Csak győzzük követni...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr1616434632

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása