Az ismert helyzet miatt tavaly kifejezetten sok új webáruház indult, és ezek közül néhánynak az elindításában mi is részt vettünk. Így van most friss tapasztalatunk, mi az, ami működik, és mire számíthat az, aki mostanában indul.
Először is: nem lesz olcsó. Hiába próbálod meg kitrükközni, de milliós beruházásra kell készülnöd. Kell egy jó weboldal egy jól működő webáruház szoftverrel. Ez lehet fejlesztett, lehet bérelt, mindenképpen pénzbe fog kerülni. Jó esetben mire elkészülsz, eltelik 2 hónap, rosszabb esetben 3-6 is akár. Vagy több, ha valami nagyon mást akarsz, mint ami félkészen kapható. Ebben már benne van persze a bankkártyás fizetés bekötése (ezzel önmagában el tud menni 2-3 hét), a szállítókkal való szerződés, a tesztelés és hibajavítás.
És ekkor fogsz tudni nekiállni forgalmat terelni. Ahhoz, hogy működjön is az áruház, ezek kellenek:
- eladható termékek
- hirdetések
- bizalomépítés
- idő és türelem
Ezek mondjuk elég egyértelmű feltételek, mégis néha úgy érzem, hiányoznak. Most azt látom, hogy akkor lesz egy webáruház rentábilis, vagyis akkor fog hasznot termelni, ha a fentiek mind rendelkezésre állnak. És ez nem egyszerű kérdés, mert főleg az idő és a türelem nagyon hamar elfogy, sokszor a pénznél is gyorsabban.
Amikor elkezdünk egy új webáruházon dolgozni, akkor volna egy elvi út, amin végig kell menni: brand építés, lassan növekvő látogatói forgalom növelés, bizalomépítő megoldások, adatbázis építés (e-mail, közösségi média követők, retargeting). Ehhez képest hiába beszélünk meg egy ilyen lépésekből álló utat, a valóságban az elvárás: eladni.
Ha nem tudunk azonnal eladni, akkor az már baj. És rögtön nagy forgalmat álmodik mindenki. Pedig az elmúlt egy évben több olyan ügyfelünk is volt, hogy az első 3-4 hónapban siralmas volt az eladás. Jöttek az érdeklődők, alakultak az adatbázisok, de eladás nem volt. És aztán persze volt egy pont, ahol átbillent, és elindult, de ehhez kellett a megbízó türelme is.
Néha nem egyszerű. Nem egyszerű elmondani, hogy a termék miért nem jó, nem egyszerű elmondani, miért kevés az a hirdetési pénz, nem egyszerű elmondani, hogy amíg nem indul be az eladás, mi sem tudunk pontosan tervezni.
Egy webáruház életének az első fázisa kb. addig tart, amíg nincs naponta eladás. Amint ezt elértük, már olyan forgalmat fogunk látni, amiből látszanak a hibák, látszanak a pozitívumok, amikből tudunk tervezni. De idáig el kell jutni. És ez sokszor kínkeserves.
Ha van már webáruházad, vagy tervezel webáruházat, lépj be az Onlinemarketing Klubba - több cikk és esemény is fog neked szólni a következő hetekben!
Utolsó kommentek