Pár napos hír, hogy a Magyar Telekom kinyírta az emelt díjas sms szolgáltatást. Ez ugye az a fizetési megoldás, amikor az ember egy elküldött sms-el fizet valamiért, és a díjat a telefonszolgáltatón keresztül fizeti ki. A megszüntetés oka: túl sok volt a visszaélés...
Azzal, hogy a Telekom megszüntette, valószínűleg előbb-utóbb a többi szolgáltató is kivezeti a kínálatából. Pedig az emelt díjas sms sokáig nagyon fontos szolgáltatás volt, és a mai napig használják. A Telekom is elmondta, hogy havi százezer ilyen sms-t kezelt. Ez volt ugyanis az első olyan online fizetési lehetőség, amely könnyen használható, érthető, és a felhasználók megbíztak benne.
Bár bankkártyával mindig is lehetett fizetni, de sokan a mai napig nem bíznak abban, ha online fizetésre használják azt. És azok aránya, akik nem mertek használni bankkártyát, régebben sokkal nagyobb volt. Erre adott megoldást az emelt díjas sms: megbízhatóbbnak (és egyszerűbbnek) tűnt, mint a kártyás fizetés.
Igaz, sokkal drágább volt. A szolgáltató nem ritkán elvitte a kifizetett pénz felét, ami nagyon magas jutalék a bankkártya alacsony (akár 2 alatti) százalékához képest. Így viszonylag korlátozott volt a szolgáltatások köre, amelyek használták ezt a fizetést. Jobbára tartalomhoz lehetett így hozzáférni, olyanokhoz is, mint a csengőhangok vagy mobil háttérképek.
Manapság ezek is a múlt homályába vesztek, és annyira nem sajnáljuk azokat. Az sms-t se fogjuk sajnálni, a Covid19 újabb csoportokat húzott be az online fizetések világába, mára azt hiszem tényleg nincs nagy jelentősége, hogy már nem elérhető ez a szolgáltatás.
Utolsó kommentek