Nagyon fontos hír volt tegnap, hogy végre betiltják az egyszer használatos műanyagok nagy részének a használatát Magyarországon. Fontos, mert sok dolgot fog alapjaiban megváltoztatni, és ez érintheti az online világot is.
De fontos azért is, mert ismét ráirányítja a figyelmet a környezetvédelemre - arra a területre, amelytől a jövőnk minősége, a gyerekeink életlehetősége szól. A Covid19 miatt gazdasági válság és mentális bezártság kicsit háttérbe szorította ezt a területet, sőt, új szennyező anyaggal, az eldobált maszkokkal bővítette a környezetrombolás eddig sem szűk fegyverarzenálját.
Így mindenképpen örvendetes, hogy ha globálisan kis lépéssel is, de a hazai szabályozással sikerült egyet lépni a fenntarthatóbb környezet felé.
A cégek számára akkor lesz fontos a környezetvédelem, ha az a szabályozó rendszer - vagyis a törvények, a kormányok - előírják, vagy ha a fogyasztóik ezt elvárják tőlük. Vagyis nem elég abban bízni, hogy majd az állam megoldja, meg kell tanítani az embereknek azt is, miért van ilyen lépésekre szükség.
Mert az ilyen jellegű szabályok sokak számára jelentenek kényelmetlenséget. Meg kell változtatni az életnek egy kis szegmensét, máshogy lehet majd elérni egyes funkciókat, szolgáltatásokat. Márpedig az ilyen változások soha nem népszerűek.
Marketingesként lehet az a feladatunk, hogy edukáljuk az embereket. Lehet az a feladatunk, hogy megtanítsuk, miért fontosak ezek a lépések, és a jelenben vállalt kényelmetlenség a jövőben milyen előnyökkel járhat. És lehet az a feladatunk, hogy megmutassuk, milyen megoldások lesznek a változást követően.
Most kreatívabbnak kell lennünk talán, ki kell találnunk új dolgokat az üzenetekben is. Mert a környezetvédelem tényleg nagyon fontos, nemcsak átmeneti divat.
Utolsó kommentek