Aki online marketinggel foglalkozik, hajlamos arra, hogy mindenre csak az internetes megoldást keresse, válassza. Ez következik abból, hogy ehhez ért, ezeket a megoldásokat használja, ismeri. Így azt tudja megmondani, hogy mi a jó eszköz az interneten, milyen módon lehet célokat elérni az interneten, és így tovább.
Nagyon hasznos tudás ez, és nagyon sok esetben elég is. A probléma az, hogy ha egy cég csak online marketinggel foglalkozik, akkor azzal lemond egy csomó más lehetőségről is. Persze van olyan eset, amikor tényleg nem kell több az online-nál, de tapasztalatom szerint ez a ritkább.
Mivel az online marketing technológiai tudást is igényel, így sok cég hajlamos ezt kiadni, miközben a marketing egészét azért házon belül tartja. Jó esetben foglalkoznak is ezzel, de sokszor látom, hogy valójában ami házon belül marad, az olyan, mintha nem lenne. És így nem alakul ki egy olyan többlábú kommunikáció, ami szükséges lehet.
Például ha egy étterem házhoz szállítást vállal, nem lesz elég csak online hirdetni, kell más eszköz is, például szórólapozás. Ha egy cég brandépítésbe fog, nem lesz elég csak online csinálni, sok olyan eleme lesz, amihez offline kell hozzányúlni, legyen szó csomagolásról, rendezvényeken történő jelenlétről vagy offline hirdetésről.
Természetesen nincs ebben semmi újdonság, amióta létezik az online, tudjuk, hogy ez nem valami más, ez része a marketingnek. Amiért külön kezeljük, az a technológiából következő összetettsége. És ez szakmailag akár helyes is lehet, mindaddig, amíg az online marketinget kezelő partner vagy alkalmazott nem 'onlinemarketinges', hanem marketinges, aki ért az online eszközökhöz is.
Éppen ezért azt gondlom, hogy rendszeresen meg kell néznie minden online marketinget használó cégnek, hogy a nem online eszközökkel mi a helyzet. Használ mindent, ami szükséges? Integrálja az online és offline jelenlétet? Rendszerben gondolkozik? Ha ezek a kérdések felmerülnek, már jó úton haladunk. Ha nem - akkor fel kell tenni.
Te feltetted már ezeket?
Utolsó kommentek