Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (9) ebusiness (107) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (112) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (434) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Ronaldo miatt tényleg bukott a Coca-Cola?

Címkék: onlinemarketing

2021.06.21. hétfő 09:53 Konrad

coca-cola-2400221_640.jpg

Körbeszaladt a hazai bulvár sajtóban, sőt, néhány szakmai blogban is láttam, hogy mekkorát bukott a Coca-Cola, mert Ronaldo kirakott maga elől egy sajtótájékoztatón két üveg kólát. A cikkek lényege, hogy emiatt esett a Coca-Cola tőzsdei értéke, és innen jött a bukás. Már azt is láttam leírva, hogy lám, ezért olyan drágák az influencerek, mert ilyen hatást képesek kiváltani. (Erre majd még visszatérek.)

De valóban Ronaldo miatt bukott a Coca-Cola? Ennek járt utána az Urban Legends blog, és arra jutott, hogy nem egyértelmű az ok-okozati összefüggés. Érdemes elolvasni a cikket, abban szépen le van vezetve, hogy bár okozhatott kis kilengést, de az árfolyamváltozásnak nagy eséllyel teljesen más okai voltak.

Amiért most előcitálom ezt a történetet, az egyrészt az Urban Legends cikke, másrészt az influencerek kérdésköre.

Az Urban Legends sokadszorra mutat rá arra, hogy attól, hogy sok helyen jelenik meg valami a sajtóban, még nem biztos, hogy az igaz. A sajtó jelentős része ugyanis nem csinál igazi újságírást, egyszerűen csak másolják a máshol megjelent dolgokat. Kicsit átírják, néha még ferdítenek is rajta, aztán tényként tálalják azt, aminek igazából utána se néztek. Egyszerű, gyors, érdekes és új cikk, nincs idő a tényekre, amikor egy téma aktuális - legalábbis ez lehet ennek a hátterében.

Ezzel szemben a valóság nem annyira izgalmas, nem is annyira egyszerű, az nem hozná a nézettséget, amiből jelenleg él a fél világ.

De akkor leszünk igazán bajban, ha amellett, hogy elhisszük a nem-igazán-tényeket, még ez alapján üzletet is akarunk építeni. Mert amikor csak egy cikk a történet, és annak nincs más következménye, addig csak bosszantó, ha nem a valóságról olvasunk. De amikor már ezt tényként feltételezve az üzleti döntéseinket is befolyásolja, akkor bizony az súlyosan zsebbenyúlás problémává válhat.

Márpedig ha azt feltételezzük ez alapján, hogy az influencerek ennyire erősek, és emiatt ér meg sok pénzt egy-egy megmozdulásuk, akkor tévúton járhatunk. Kezdjük azzal, hogy Ronaldo nem influencer. Ő egy sztár, egy klasszikus "ismert ember", aki amiatt ilyen népszerű, azért figyelnek rá, mert jól focizik. Ennyit tud, és ez adja az értékét.

Ez nem olyan felépített karakter, akit egy YouTube, egy Instagram, egy TikTok csatorna tett ismerté. Ő egy hús-vér focista, aki akkor sem igazi influencer, ha vannak saját csatornái. Ráadásul jelen esetben nem a saját csatornáján történő aktivitás váltott ki hatást, hanem a hagyományos médiában jelent meg, és ez adott nagy elérést a cselekedetének.

Ronaldo példája azt mutatja meg, mennyire hatékony még mindig az ismert emberekkel történő reklámozás. Azt mutatja meg, hogy mennyire fontos, hogy az ismert emberek mit csinálnak. Igen, van hatásuk. De ahhoz, hogy azt elérjék, a csatornát is biztosítani kell nekik.

Jelen esetben Ronaldo tette egészen biztosan hatással lesz a Coca-Cola marketingjére, de nem úgy, ahogy sok cikk sugallja. Hosszabb távon kell még jobban felkészülniük arra, hogy megváltoznak a fogyasztói elvárások, fogyasztói szokások. És ahogy Marinov Iván is írja az Urban Legends-en:

"De az is lehet, hogy a gyártók és marketingeseik – látva a focisták reakcióit – inkább a termékelhelyezés torkonlenyomós gyakorlatán finomítanak majd kicsit, és a jövőben okosabban oldják meg az ilyesmit."

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr9816599374

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2021.06.22. 13:57:15

"akkor sem igazi influencer, ha vannak saját csatornái. Ráadásul jelen esetben nem a saját csatornáján történő aktivitás váltott ki hatást, hanem a hagyományos médiában jelent meg"

Épp ez az IGAZI influencer képessége. A kispályás senki saját videóit és "híreit" próbálja mindenki arcába tolni, azt remélve, hogy elegen fogják követni ahhoz, hogy kapjon a szponzortól egy új telefont, a legnagyobbak pedig, még ha közvetlenül nem is ebből élnek, csak csinálnak valamit, és a világ - a dolgot lelkesen körülugráló sajtónak és blogoknak hála - reagál rá. Befolyásoló, influenszer, ez nem csak egy foglalkozás lehet, hanem egy jelző. Attól függetlenül, hogy a tőzsdei megingás állítólag csak egy időbeli egybeesés volt egy másik, tényleges hatással bíró eseménnyel, napok óta ott van a hírek között ennek az elemzése, meg az elemzések elemzése. Ronaldo végül is szintén ebből él, ez a népszerűség teszi őt olyan eszetlen nagy pénzért eladhatóvá, csak neki nem kell, nem is elég ehhez félig meztelen szelfit kiszivárogtatni, neki ehhez meg kell dolgoznia, viszont a munka meg is térül, busásan. Ilyen az, aki nem influenszer akart lenni, hanem a képességei tették azzá. Ő a ritka kivétel.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2021.06.22. 14:07:27

@Androsz: igen, az influencer lehet jelző, de jelenleg a marketingben nem arra használják. És valahogy érdemes lenne megkülönböztetni az ismert emberrel folytatott marketinget és az influencer marketinget.
Márpedig a kettő között alapvető különbség, hogy kinek a csatornáját használjuk. Jelen esetben nem Ronaldo Insta csatornája az, ami a hatást kiváltotta, hanem Ronaldo olyan cselekedete, ami valamilyen "vásárolt" csatornán került a nézők elé. Ezért írtam, hogy nem igazi influencer, abban az értelemben, ahogy az influencer marketinget használjuk.

CoolKoon 2021.06.22. 14:30:24

"inkább a termékelhelyezés torkonlenyomós gyakorlatán finomítanak majd kicsit, és a jövőben okosabban oldják meg az ilyesmit." - Muhahaha, azt várhatjuk! Az online marketing se lett kevésbé idegesítő és úgy általában marék fos az adblocker pluginek hatására: ahelyett, hogy a hirdetők a minőségre törekedtek volna, inkább továbbra is megpróbálják erőből lenyomni ugyanazt a szart a látogatók torkán. Ami pedig a tartalmi részt illeti, gondolom, majd a Coca Cola is talál majd magának valamilyen amerikai vízforrást, amit ugyanolyan gusztustalanul kiszipolyozhat majd, mint ahogy azt a Nestlé tette, aztán majd reklámoztathatja Ronaldo-val a palackozott csapvizét.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2021.06.22. 15:23:01

Mondtam már és mondom n-szer:
Léhűt minden influencer!
Múltnak, jövőnek és mának
Jobb lenne, ha dolgoznának!

evilwolf 2021.07.01. 11:04:44

Amikor megjelent az első hír, hogy 4 mrd vesztesége lett a kokának, megnézte valaki a CC árfolyammozgását?
Én meg. Pár cent ingadozás volt, ami a szokásos.


süti beállítások módosítása