Még decemberben vettem egy karácsonyfaizzót. Pár éve szemezgetek vele, de elég drága darab, így aztán csak most rendeltem meg. Ez egy okos izzósor, a márkája is elég ismert, de szerintem sokan már tudják is: Twinkly 250 izzós változatnak lettem a gazdája.
Ez a termék a jól kitalált, újracsomagolt megoldása egy olyan terméknek, ami amúgy nem is kell az év nagy részében. Tény, technikailag is többet tud, mint egy hagyományos izzósor, hiszen egy jól megírt mobilalkalmazással és a termék wifi kapcsolatával kapunk egy programozható világítást, akár még mi magunk is megrajzolhatjuk, mit mutassanak a lámpák a karácsonyfánkon - vagy azon a falon, ahova felakasztjuk.
A termék jó, és ezt persze akkor látom igazán, amikor használni kell. De a termék jó minőségének az érzetéhez egy kiváló csomagolás is tartozik, és ez az az elem, amiért felhoztam a példát. A Twinkly ugyanis elsősorban online rendelt termék, így a közvetlen vásárlói élmény akkor kezdődik igazán, amikor átveszem a csomagot.
Amikor egy webáruházat elkezd valaki üzemeltetni, általában nem fordít nagyon nagy figyelmet a termékek csomagolására. Vagy megkapja a kész terméket és továbbküldi - belerakva egy egyendobozba -, vagy saját termék esetében megpróbálja úgy összerakni, hogy az ne sérüljön. Vettem idén webáruházban gyertyákat is, egy kicsit formátlan barnás dobozba volt úgy belerakva, hogy kitöltőanyagot pakoltak bele, ezerszer összetekerték ragasztószalaggal, ja és valahogy még belebiggyesztettek egy papírkát is, hogyan kell használni.
Komolyan, egy élmény volt kibontani - de ebben az élményben elsősorban szitokszavak voltak, nem pozitív rácsodálkozás.
Persze, nem ezen múlik, hogy mennyire szép az a két gyertya (amihez egy leírást adtak, köszi, két embernek vettük). Nem ezen múlik a használhatóság. De ezen felül... nem lenne baj, ha a csomagolás is sugallna valamit. Igen, ezt ki kell találni, ennek ára van, ez költség, ezzel foglalkozni kell. De egy webáruház esetében tényleg nagyon vékony az a felület, ahol a vevő valóban találkozik velünk. És hiába ultrajó a weboldalunk, hiába zseniálisak a szövegeink, ha a végén, amit ténylegesen is a kezébe vesz a vevő, azt érzi, hogy a rendelésig volt érdekes.
A Twinkly doboza egy alapvetően egyszerű megoldás - de olyan módon van elkészítve, hogy triviálisan vissza is lehessen csomagolni a terméket. Egy időszakosan használt terméknél ez valóban hasznos ötlet. A 250 izzó két sorra van felfűzve, és ha visszahajtogatom, akkor újra össze tudom kötni. Nem valami gagyi dróttal lettek ugyanis összefogva, hanem egy-egy tépőzáras szalaggal. Amin természetesen ott van a Twinkly logó is. Plusz a dobozban kaptam négy db matricát, és egy tényleg átgondolt (persze angol nyelvű) köszönőlevelet is, hogy az ő terméküket vettem meg.
A Twinkly csomagolása az, amit már nem várok el. Ez annál több volt. Önmagában is élmény, amivel a termék jellege miatt többször is fogok még találkozni. De rávilágított arra, amit már az ügyfeleinknek is mondtunk: nem elég a webáruházaknál a jó weboldal, a jó, szép és lehetőleg márkázott csomagolás is legalább ennyire fontos.
Mert a terméket ugye valamiben el fogjuk küldeni. Akkor az a valami legyen része a kommunikációnknak is, ne csak egy szükségmegoldás legyen.
Utolsó kommentek