Ma tanításos nap van, az Edutuson a szakirányú online marketing képzésen lesz órám délután. A téma az online reklám, és ezzel együtt a hazai reklámpiac - szereplők, lehetőségek és így tovább.
Az online reklámot sokan egyszerűen elintézik: hirdetünk a Facebook-on és a Google-ben. Persze már önmagában ez sem egyszerű, hiszen a Facebook is mára Meta, sok lehetőséggel, és a Google is minimum három felületet fog jelenteni, nagyon eltérő lehetőségekkel: a keresőt, a YouTube-ot és a display hálózatot.
De természetesen az online reklám több szempontból is több, mint ez a két nagy szolgáltatás. Egyrészt a lehetőségek sora sokkal nagyobb, és ha nem minimális költségvetésből dolgozunk, akkor bizony kell is használni más felületeket. Egy normális brandépítésre, amely nem kisvállalkozói költségekből kerül megvalósításra, bizony ennél sokkal több felület kell, mint amit ezek nyújtanak, nem beszélve arról, hogy ennyivel jobb, változatosabb kreatívokra lesz szükségünk, mint amikre lehetőséget biztosít a "két nagy".
Másrészt tervezés, mérés és folyamatos felügyelet nélkül az online reklám nem lesz jó. Tervezni kell, ismerni kell a célt, a lehetőségeket, a terméket... Mérni kell, minél pontosabban azt, ami a hatékonyságot mutatja. És folyamatosan kell felügyelni a kampányokat, mert optimalizálás nélkül könnyen lesz kidobott pénz, amit hirdetésre költünk.
De az online reklám órán ezen felül még el fogom mondani, kik a hazai piac szereplői (kiadók, sales house-ok, ügynökségek), és fogok beszélni kicsit a hazai piac sajátosságairól is.
Utolsó kommentek