Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Adatok nélkül...

Címkék: onlinemarketing analytics

2022.02.14. hétfő 09:22 Konrad

binary-g21d28e878_640.jpg

Írtam már a mérésről pár napja, és ott említettem, hogy a Google Analytics nem mér pontosan. Ezt érdemes egy kicsit körbejárni, hogy megértsük, mi ez a pontatlanság, és mi lehet ennek az oka.

A gdpr sokat tehet arról, hogy nem mérünk pontosan, bár érdemes azt hozzátenni, hogy ebben azért a technológia is nyakig benne van. A mérésünk ugyanis úgy működik jelenleg, hogy elhelyezünk egy kódot a weboldalunkba, amit egy külső szoftver figyel, és amikor a kód betöltődik a felhasználó böngészőjébe, akkor az ebből kapott adatokat rögzíti. Nos, ha nem érkeznek adatok, akkor nincs mit rögzíteni.

A probléma nagyon régről ismert, csak a mértéke soha nem volt annyira jelentős, hogy érdemes lett volna ezzel mélyebben foglalkozni. De aztán jöttek az adatvédelmi szabályozások, jöttek az internetezők felől az elvárások, és emiatt jelentősen változott a szabályozói környezet és a böngészői piac is.

A múltban az adatvesztésnek elsősorban az volt az oka, hogy a kód nem tudott betöltődni, pl. azért, mert a felhasználó reklámblokkolót használt, ami blokkolta a mérőkódokat is. Blokkolt mindent, ami külső forrásból érkezett.

Jelenleg a gdpr előírja, hogy a felhasználónak engedélyt kell adnia az adatgyűjtésre - ez az a kis felugró ablak, ami jó esetben az első látogatáskor jön, és cookie szabályok elfogadását kéri. Ha a felhasználó nem ad engedélyt, akkor lényegében blokkolja a mérést: nem lesz adatunk. Ez mára ott tart, hogy tíz leadből sokszor 3-4-et nem látunk. Vagyis az adatok egy jelentős része már most sem érhető el.

És ez a helyzet annyiban nem fog egyelőre javulni, sőt, romlani fog, hogy a böngészők szépen lassan maguk sem engedik a méréshez jelenleg is használt technológia használatát, egészen pontosan az olyan sütik (cookies) használatát, ami a harmadik fél felé is ad adatot. Így aztán a mostani személyreszabás sem működik, nem működik a retargeting, a profilépítés.

Ez tehát a jelenlegi helyzet. Tény, most kicsit ott járunk, mint jártunk olyan 20 éve: vannak adataink, de egyre kevesebb, mint amit korábban megszoktunk. Ebből pedig az következik, hogy a korábban megszokott mélyebb elemzések is nehezebbé válnak.

Pánikoljunk? Nem kell. A technológia fejlődik, vannak-lesznek eszközök, amik majd más úton, de megoldják az itt bemutatott problémákat. De addig is legyünk ezzel tisztában: a kapott adatok csak a valóság egy szeletét jelentik. Vagyis ha azt mutatja a Google Analytics, hogy volt öt eladás, volt ezer látogató, akkor azt tudjuk, hogy ennyi biztos volt.

De lehet, hogy több is.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr4917475782

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása